Copiii și adulții deopotrivă se pot bucura de a construi și de a se juca cu avioane de hârtie. Există ceva magic în a putea face o bucată de hârtie să zboare prin aer, mimând pe cea a unui avion adevărat. Este o modalitate distractivă și plăcută de a recunoaște toate aspectele uimitoare pe care le are de oferit un avion și o șansă de a veni împreună pentru a sărbători această invenție impresionantă.
Avioanele de hârtie au fascinat copiii și adulții deopotrivă de pe tot globul de generații. Ziua este de obicei sărbătorită cu concursuri în două categorii de bază de zbor: distanță și timp în aer. Practica de a construi avioane de hârtie este uneori denumită aerogami, după origami, arta japoneză a plierii hârtiei. Se spune că fabricarea avioanelor de hârtie ar fi provenit din China antică, dar se spune că arta a fost perfecționată din Japonia.
Deci câți ani are arta avionului de hârtie? Ei bine, cu siguranță ești familiar cu o formă de artă din Asia cunoscută sub numele de origami?
Deși nu știm exact unde s-a format primul avion de hârtie, ceea ce știm este că, în următoarele mii de ani, avioanele de hârtie au fost forma de avioane create de om care a atras cea mai mare atenție.
În plus, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, avioanele de hârtie au devenit și mai interesante pentru mulți. Din cauza raționalizării, nu a fost fezabil să se facă jucării din plastic sau metal. Cu toate acestea, hârtia era o resursă disponibilă pe scară largă în care puteau fi făcute jucăriile pentru copii. De asemenea, Wallis Rigby a proiectat unele dintre cele mai căutate avioane de hârtie în această perioadă. A fost un englez care s-a mutat în Statele Unite în anii 1930. Wallis și-a luat în serios plăcerea pentru avioanele de hârtie și și-a publicat modelele sub formă de cărți sau cutie. A fost chiar destul de amabil să imprime câteva în ziarul de duminică în secțiunea de benzi desenate pentru ca toți să le poată experimenta. La acea vreme era o lipsă de cerneală, ceea ce a dus la niște scheme de culori ciudate. Chiar și astăzi, modelele sale care aveau o construcție „filă și fantă” sunt o piesă de colecție apreciată.