Mai întâi a fost telefonul, apoi faxul și apoi rețelele de socializare – un mod revoluționar de a comunica. De la crearea sa, oamenii au reușit să se conecteze unii cu alții ca niciodată. Prietenii și familia se pot conecta în orice moment, iar agenții de marketing au reușit să ajungă la consumatori într-un mod cu totul nou.
Citeste si: 30 iunie 2022: Ziua Internaţională a Asteroizilor
Ziua Mondială a Social Media a fost lansată de Mashable pe 30 iunie 2010. S-a născut ca o modalitate de a recunoaște impactul rețelelor sociale asupra comunicării globale și de a aduce lumea împreună. Toată lumea folosește rețelele sociale în fiecare zi; acesta este modul în care ne conectăm cu oameni din întreaga lume într-un mod simplu și rapid. Se știe că Mashable folosește rețelele sociale pentru a conecta diverse culturi, mișcări și fandomuri, motiv pentru care și-au dorit o zi în care să o sărbătorească.
Prima platformă de socializare care a fost lansată vreodată a fost Sixdegrees în 1997. Fondată de Andrew Weinreich, site-ul web le-a permis utilizatorilor să enumere prietenii și membrii familiei și avea funcții precum profiluri, panouri și afilieri școlare. La apogeul său, Sixdegrees a avut peste un milion de utilizatori, dar a fost în cele din urmă închis în 2001.
Citeste si: Bancul zilei de joi, 30 iunie 2022: "Avem şi doi copii. Nu crezi că ar trebui să ne căsătorim?"
Prima platformă modernă de socializare a fost Friendster în 2002. Site-ul a permis oamenilor să-și facă prieteni noi în siguranță și are peste o sută de milioane de utilizatori, dintre care majoritatea sunt în Asia. LinkedIn, prima platformă de social media axată pe afaceri a fost lansată în 2003. MySpace s-a lansat în 2004, în același an cu Facebook, dar inițial, a avut un succes mult mai mare decât creația lui Mark Zuckerberg. Până în 2006, MySpace era cea mai mare platformă de socializare din lume, utilizatorii iubind profilurile personalizate care le permiteau și să își posteze muzica.
YouTube și-a lansat site-ul web dedicat video în 2005, iar Twitter a urmat cu platforma cu caractere limitate în 2006. Pe măsură ce ambele au crescut în popularitate, la fel și Facebook, și cele mai populare platforme de social media pentru următorii cinci ani au fost înființate.
Citeste si: 30 iunie 2022: Ziua Internaţională a Asteroizilor
Instagram a fost lansat în 2010 și a înregistrat o creștere rapidă, câștigând peste un milion de utilizatori în primele două luni. În timp ce Instagram își provoacă dominația, Facebook a achiziționat platforma pentru 1 miliard de dolari în 2012. Facebook a achiziționat și platforma de mesagerie criptată WhatsApp pentru 16 miliarde de dolari în 2014. O platformă pe care Facebook nu a reușit să o cumpere a fost Snapchat. Snapchat, care a devenit popular datorită funcției de povestiri care dispar, a fost lansat în 2011 și, potrivit informațiilor, a refuzat o ofertă de 3 miliarde de dolari de la Facebook în 2013. Cea mai recentă adăugare la lista celor mai grei din rețelele sociale este TikTok. Aplicația a fost lansată în 2016 și a devenit incredibil de populară datorită funcțiilor sale extinse de editare muzicală și video.
Pe măsură ce rețelele de socializare au evoluat și au crescut în popularitate, la fel a crescut și controlul sub care se află platformele. Cu controverse legate de utilizarea datelor, discursul instigator la ură, impactul asupra sănătății mintale, rezultatele alegerilor și știrile false, platformele sunt supuse mai multor presiuni ca niciodată să fie transparente cu ceea ce se întâmplă în culise.
Rețelele de socializare au devenit o modalitate de a vă conecta instantaneu, deseori cu prietenii și familia, dar și cu complet străini. A devenit o sursă uriașă de știri, cumpărături, găsirea de influenți pentru afaceri și divertisment general. Ziua rețelelor sociale este pentru noi să ne bucurăm de aspectele pozitive pe care aceste platforme le-au adus în viața noastră și, poate, să dam like sau să distribuim o fotografie sau două.