Începând cu data de 13 iulie, TikTok va folosi datele personale ale celor peste 1 miliard de utilizatori, fără consimţământul acestora. Persoanele cu un cont de TikTok vor primi publicitate direcționată, pe platforma socială. Așadar, în funcție de ultimele căutări pe google sau de activitatea pe alte rețele sociale, împătimiții de TikTok vor vedea și reclame despre produsele lor preferate.
Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a trimis un avertisment oficial aplicaţiei chineze TikTok, privind încălcarea regulilor de confidenţialitate din Uniunea Europeană.
”Ne străduim să construim o experienţă personalizată pentru comunitatea noastră şi, în acelaşi timp, ne angajăm să respectăm confidenţialitatea utilizatorilor noştri… şi să funcţionăm în conformitate cu toate reglementările relevante. Evaluarea notificării recente a Agenţiei Italiene pentru Protecţia Datelor este încă în desfăşurare şi nu putem comenta mai mult”, a spus un purtător de cuvânt al TikTok.
Tik Tok nu va scăpa atât de ușor de acuzațiile din partea Agenției Italiene, întrucât instituția este determinată să impună restricții, în cazul în care platforma nu va retrage modificările.
Citeste si: Andra și Eva Măruță, dans de senzație pe Tik Tok. Clipul a strâns deja un milion de vizualizări
Agenţia de reglementare din Italia a sesizat acest caz Comisiei pentru Protecţia Datelor din Irlanda, principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok şi alte firme de internet.