- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Anunț major pentru bucureșteni: Metroul, cel mai mare consumator de energie electrică al Capitalei, s-ar putea bloca. Metrorex are de plătit facturi duble la curent
Situație de-a dreptul îngrijorătoare la metroul din București. Sindicaliştii spun că, de la 1 august, Metrorex plăteşte dublu la energie, ceea ce ar putea duce foarte repede la paralizarea companiei, în condițiile în care este cel mai mare consumator al Bucureștiului. Mai mult, sindicaliştii cer ca ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să intervină urgent şi amintesc de faptul că situaţia este deja critică.
”Societatea Metrorex, prin subfinanțare, este aproape de blocaj, iar unele poveri puse pe umerii societății, de către factori externi pot duce la blocarea totală a activității”, i-au transmis reprezentanții Sindicatului de la Metrou (USLM) ministrului Transporturilor, într-o adresă semnată de secretarul general Marian Artimon.
Totul vine după ce societatea nu mai are bani să plătească facturile pentru serviciile de mentenanță, iar acum trenurile circulă la intervale de până la 15-20 de minute. Metrorex a adunat datorii de peste 30 de milioane de euro la Alstom, firma care se ocupă cu mentenanţa trenurilor.
” Peste noapte, costurile s-au dublat, iar față de anul 2020, costul energiei electrice a crescut de 8 ori. Menționăm că Metrorex este cel mai mare consumator de energie electrică din București”, susțin sindicaliștii.
Ministrul Transporturilor vrea să transfere metroul la Primăria Capitalei
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea luni că este dispus să transfere Metrorex la Primăria Capitalei, pentru că nu mai vrea să plătească de la buget pentru un transport public ce ar trebui să fie în gestiunea Bucureștiului.
„Am mai spus acest lucru, de ce nu se plătește de la bugetul statului transportul în comun la Cluj, la Iași, la Craiova, la Timișoara? (…) Eu sunt deschis să am o discuție cu Primăria Generală a Bucureștiului, dacă își doresc acest lucru, astfel încât totuși transportul în comun în București să fie în gestiunea Municipiului București. Legea poate fi făcută în așa mod încât, și nu vreau să fiu înțeles greșit, tot acest transport e de interes național, se pot găsi soluții. Dar de ce să plătească un moldovean pentru transport? Știu că supăr bucureștenii acum, dar nu e corect”, a spus ministrul Transporturilor.
Nicușor Dan, replică pentru Sorin Grindeanu
La declarațiile ministrului Sorin Grindeanu a reacționat și primarul Capitalei, Nicușor Dan, spunând că Bucureștiul nu este ținut în spate de nimeni, dimpotrivă, produce un sfert din PIB-ul României și în schimb nu primește atât cât ar trebui.
Citeste si: VIDEO: Porţi anti-suicid la metroul din Bucureşti! Anunțul făcut de compania Metrorex
„Bucureștiul nu e ținut în spate de nimeni! Nici de Timișoara, nici de Iași, nici de alte orașe sau județe. Dimpotrivă, Bucureștiul e cel care contribuie la susținerea celorlalte regiuni ale țării, iar asta e firesc pentru dezvoltarea României. Cu 10% din populația țării, Bucureștiul produce aproximativ un sfert din PIB-ul României. Deci bucureștenii produc mult peste media națională, dar, cu toate astea, administrația locală din București nu primește atât cât ar trebui să primească pentru nevoile Capitalei. Asta e realitatea, iar dincolo de asta mai constat că PSD e în continuare un partid anti-București”, a scris luni pe Facebook primarul Nicușor Dan.