• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Actualitate

Auditul lingvistic: ce este şi cum îţi poate ajuta afacerea

Auditul lingvistic: ce este şi cum îţi poate ajuta afacerea
[Sursa foto: Poză de Ofspace LLC pe unsplash.com]
Auditul lingvistic reprezintă evaluarea sistematică şi detaliată a competenţelor lingvistice într-un anumit context, fie el organizaţional, instituţional sau personal, având ca scop de bază identificarea nivelului actual al competenţelor lingvistice, de a descoperi eventuale lacune şi a propune măsuri de îmbunătăţire a acestora, acolo unde există.

Un instrument foarte util pentru companii, acest material reuneşte tot ce ai nevoie să ştii despre auditul lingvistic dacă iei în calcul să îl foloseşti în compania ta.

Auditul lingvistic: ce presupune şi când este recomandat să apelezi la el

Într-un mediu de afaceri tot mai globalizat, în care comunicarea internaţională a devenit parte din normalitate, auditul lingvistic este un instrument esenţial pentru orice companie, indiferent de dimensiunile sale, care vrea să se asigure că angajaţii săi posedă cunoştinţele lingvistice de care au nevoie pentru a face faţă contextelor de colaborare internaţională atunci când ele apar. Iată ce presupune un demers de audit lingvistic, şi când este recomandat să apelezi la el în firma ta.

Auditul lingvistic: ce presupune acest demers

Auditul lingvistic este un demers complex, ce poate fi segmentat în cinci părți, astfel:

Evaluarea competenţelor lingvistice

Prima etapă a unui proces de audit lingvistic o reprezintă testarea competenţelor lingvistice ale angajaţilor, şi poate include testarea abilităţilor de scriere, citire, ascultare şi vorbire în limbi străine care sunt relevante pentru respectiva afacere. Testele standardizate şi interviurile pot fi folosite pentru a obţine o imagine clară a nivelului competenţei lingvistice al angajaţilor.

Analiza nevoilor organizaţiei

În această etapă a procesului de audit se analizează necesităţile lingvistice ale afacerii în funcţie atât de specificul său, cât şi de pieţele pe care plănuieşte să se extindă. Companiile ce operează pe pieţe internaţionale sau au relaţii comerciale cu parteneri străini pot avea nevoie de competenţe lingvistice avansate în anumite limbi de interes.

Identificarea lacunelor lingvistice

Această etapă implică găsirea lacunelor lingvistice ale angajaţilor, pe baza evaluării iniţiale. Ele pot include dificultăţile gramaticale, vocabularul insuficient, dificultăţile de pronunţie sau neînţelegerile culturale, toate de natură să afecteze relaţiile profesionale cu partenerii internaţionali.

Propunerea planului de îmbunătăţire

Acest pas al auditului lingvistic este reprezentat de realizarea unui plan de acţiune detaliat, în care sunt incluse recomandări pentru îmbunătăţirea competenţelor lingvistice. Acesta poate include cursuri de formare lingvistică, strategii de auto-învăţare, resurse online şi ateliere de lucru în limba sau limbile vizate. Totodată, pot fi propuse măsuri pentru promovarea unei culturi organizaţionale ce încurajează şi susţine diversitatea culturală şi dezvoltarea continuă a abilităţilor lingvistice.

Implementarea şi monitorizarea

Ultima fază a procesului de audit lingvistic implică monitorizarea angajaţilor şi a progresului făcut după implementarea planului de acţiune menţionat mai sus. Evaluările periodice şi feedback-ul constant sunt esenţiale în această etapă, pentru a fi siguri că angajaţii îşi îmbunătăţesc competenţele lingvistice şi că aceste îmbunătăţiri influenţează pozitiv mediul organizaţional.

  Când se recomandă auditul lingvistic  în mediul de afaceri?

Auditul lingvistic este un instrument foarte bun, dar şi foarte specific, şi ca atare, se pretează unor situaţii şi contexte punctuale. Iată când este momentul să apelezi la un audit lingvistic pentru compania ta:

Când vizezi extinderea pe pieţele internaţionale

Atunci când o companie decide să se extindă pe piaţa internaţională, trebuie să aibă certitudinea că angajaţii săi sunt pregătiţi şi au competenţele lingvistice necesare unei comunicări eficiente cu clienţii şi partenerii internaţionali. Iar instrumentele cele mai eficiente care pot ajuta la îndeplinirea acestui obiectiv de business sunt auditurile lingvistice, concepute special pentru a depista lacunele lingvistice şi a crea un plan de acţiune care să îmbunătăţească abilităţile lingvistice ale angajaţilor tăi.

Atunci când au loc fuziuni şi achiziţii internaţionale

Atunci când vorbim despre fuziuni şi achiziţii internaţionale, este esenţial să avem angajaţi care să se poată înţelege cu echipele internaţionale cu care vor colabora mai departe în munca lor. Auditul lingvistic poate să ajute la evaluarea angajaţilor noi şi să dezvolte un plan de formare care să faciliteze integrarea şi colaborarea.

Colaborarea cu parteneri internaţionali

Dacă afacerea ta colaborează frecvent cu parteneri internaţionali, atunci este necesar să te asiguri că angajaţii tăi au competenţele lingvistice necesare pentru a gestiona comunicarea cu colegii din alte ţări. 

Serviciul de relaţii cu clienţii

Dacă firma ta oferă servicii de relaţii cu clienţii în mai multe limbi, atunci este fundamental ca angajaţii să aibă cunoştinţele de limbi străine necesare pentru a gestiona cererile de suport ale clienţilor. În acest caz, auditul lingvistic poate ajuta la găsirea lacunelor lingvistice şi oferirea de soluţii pentru remedierea lor în cadrul echipelor de suport.

Diversitate şi incluziune socială

Într-un mediu de afaceri tot mai multicultural, promovarea diversităţii şi incluziunii devine un aspect esenţial. Astfel, auditul lingvistic poate contribui la construirea unei culturi organizaţionale care să promoveze incluziunea şi în care angajaţi din diferite culturi, cu diferite limbi materne, să se simtă integraţi, respectaţi şi apreciaţi.

Auditul lingvistic este un instrument complex, esenţial pentru a te asigura că angajaţii au competenţele lingvistice necesare pentru a performa în contexte internaţionale. Implementarea unui audit lingvistic este un demers ce vine la pachet cu multiple beneficii, dintre care cel mai important este prosperitatea afacerii tale. Alege să apelezi la un evaluator autorizat şi ajută-ţi angajaţii să se dezvolte.