• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Actualitate

„Când m-am trezit, eram deja salvat” Primele declarații ale celor doi supraviețuitori din avionul prăbușit în Coreea de Sud

Mărturiile supraviețuitorilor din dezastrul aviatic din Coreea de Sud
Mărturiile supraviețuitorilor din dezastrul aviatic din Coreea de Sud [Sursa foto: Hepta]
Primele cuvinte ale supraviețuitorilor din avionul prăbușit în Coreea.

Duminică dimineața, Coreea de Sud a fost scena celui mai devastator accident aviatic din istoria sa, soldat cu 179 de morți, după ce un avion de linie al companiei low-cost Jeju Air a aterizat și a derapat pe pista aeroportului internațional din Muan și a explodat în urma coliziunii cu un zid. Aeronava, un Boeing 737-800, efectua zborul 7C2216 din Bangkok și avea la bord 175 de pasageri și șase membri ai echipajului. Din nefericire, doar două persoane au supraviețuit, ambii fiind membri ai echipajului, grav răniți și internați în spital.

Primele declarații ale celor doi supraviețuitori din avionul prăbușit în Coreea de Sud

Accidentul s-a produs la scurt timp după ora locală 9:00, când avionul a încercat să aterizeze pe aeroportul din sudul țării, situat la 290 km de Seul. O înregistrare video difuzată de postul MBC arată aeronava în timp ce ateriza fără trenul de aterizare vizibil, cu fum ieșind din motoare, înainte de a derapa, a lovi un zid și a fi cuprinsă de flăcări.

Supraviețuitorii, un steward de 33 de ani și o însoțitoare de zbor de 25 de ani, au fost găsiți în partea din spate a aeronavei. Stewardul, care suferă de multiple fracturi, a declarat: „Când m-am trezit, fusesem deja salvat”. „Doar coada avionului mai păstrează o formă recognoscibilă, restul este complet distrus”, a declarat Lee Jung-hyun, șeful pompierilor din Muan, într-o conferință de presă. Oficialii au adăugat că mulți dintre pasageri au fost ejectați în momentul coliziunii cu zidul, ceea ce a redus semnificativ șansele de supraviețuire.
În terminalul aeroportului, rudele victimelor, sfâșiate de durere, așteptau informații despre cei dragi. Pe ecranele care afișau de obicei sosirile și plecările apăreau acum numele, datele de naștere și naționalitățile victimelor.

Declarațiile celor doi supraviețuitori din tragedia aviatică de la Muan
Declarațiile celor doi supraviețuitori din tragedia aviatică de la Muan[Sursa foto: Hepta]

Dintre cele 179 de persoane decedate, doar 65 au fost identificate până acum, majoritatea cu ajutorul probelor ADN, potrivit pompierilor. Autoritățile au anunțat că ambele cutii negre ale aeronavei au fost recuperate și vor fi esențiale în determinarea cauzelor exacte ale accidentului.

Înainte de prăbușire, turnul de control avertizase echipajul despre o posibilă coliziune cu un stol de păsări, iar pilotul a emis un semnal de urgență „Mayday”. Cu toate acestea, experții pun sub semnul întrebării ipoteza impactului cu păsările. „De ce avionul mergea atât de repede? De ce flapsurile nu erau deschise? Și de ce trenul de aterizare nu era coborât?”, a declarat Gregory Alegi, expert în aviație. Deși condițiile meteorologice nu erau neobișnuite, iar pista aeroportului respecta standardele, anchetatorii sugerează că defectarea trenului de aterizare ar fi putut contribui la dezastru.
Cu toate acestea, impactul cu păsările este puțin probabil să fi cauzat daune atât de grave.

Cel mai grav dezastru aerian din ultimele trei decenii zguduie Coreea de Sud
Cel mai grav dezastru aerian din ultimele trei decenii zguduie Coreea de Sud[Sursa foto: Hepta]

Citește și: Încă un avion s-a prăbușit! La fața locului a fost amenajată o morgă mobilă: Peste 120 de morți

Ce s-a întâmplat cu avionul care s-a prăbușit în Coreea de Sud

Boeing 737-800 este unul dintre cele mai utilizate modele de aeronave comerciale din lume, având în general un istoric de siguranță solid. Totuși, acest accident reprezintă o nouă lovitură pentru producătorul american, care s-a confruntat recent cu o serie de probleme legate de siguranță. Directorul general al Jeju Air, Kim E-bae, și-a cerut scuze public pentru tragedie, precizând că aeronava nu avea antecedente de defecțiuni și că sprijinirea familiilor victimelor reprezintă o prioritate pentru companie. Acesta este primul accident fatal pentru Jeju Air, al treilea mare transportator sud-coreean după Korean Air și Asiana Airlines, și cel mai grav accident aviatic din Coreea de Sud din ultimele trei decenii.

Ultimul dezastru similar a avut loc în 1997, când un avion al Korean Air s-a prăbușit în Guam, ucigând peste 200 de persoane. Accidentul vine într-un moment delicat pentru Coreea de Sud, unde președintele interimar Choi Sang-mok a preluat conducerea țării în contextul unei crize politice. Acesta s-a deplasat imediat la locul tragediei și a promis mobilizarea tuturor resurselor disponibile pentru a răspunde acestei tragedii. „Toate agențiile implicate trebuie să colaboreze pentru a sprijini familiile victimelor și pentru a afla cauzele accidentului”, a declarat Choi. Autoritățile sud-coreene, împreună cu o echipă de anchetatori din SUA, condusă de National Transportation Safety Board (NTSB), și experți de la Boeing și Administrația Federală a Aviației din SUA, lucrează pentru a reconstitui evenimentele care au dus la acest dezastru. Deși primele ipoteze includ coliziunea cu păsări și defectarea trenului de aterizare, experții avertizează că este puțin probabil ca un singur factor să fie responsabil. „Accidentele aviatice sunt rareori cauzate de un singur factor. Este nevoie de luni de zile pentru a înțelege cu exactitate ce s-a întâmplat”, a explicat Geoffrey Thomas, editor Airline News.

Citește și: De ce s-a prăbușit avionul în care 179 de persoane au murit? Mesajul cutremurător al unui pasager înainte de tragedie