Close sidebar
Stiri

Ce face un store manager sau un manager de magazin. Ce cunoștințe sunt necesare

Ce face un store manager sau un manager de magazin. Ce cunoștințe sunt necesare [Sursa foto: Lifestylememory / Freepik ]

Câtă vreme vor exista consumatori, industria de retail va continua să funcționeze și să ofere noi locuri de muncă.


In articol:

Jobul de manager de magazin este printre cele mai importante din domeniu, iar oricine îl ocupă trebuie să dea dovadă de reale abilități de comunicare și coordonare, printre multe altele.

Bineînțeles, responsabilitățile suplimentare pe care acesta și le asumă, comparativ cu un adjunct sau asistent, sunt răsplătite cu un salariu pe măsură. Mai ales că există destule  oferte pentru acest rol. 

Ce face un manager de magazin

Un manager de magazin este responsabil de buna funcționare a unui magazin, fie că e vorba de o afacere de sine stătătoare sau de o filială dintr-un lanț de magazine.

Pe lângă monitorizarea activității de zi cu zi și motivarea personalului, tot el se ocupă de setarea unor strategii și obiective de vânzare, dar și de măsurarea periodică a rezultatelor acelui business.

Responsabilitățile unui coordonator pot varia ușor, în funcție de specificul afacerii și de produsele puse în vânzare. Însă, în esență, ca manager într-un magazin de haine sau unul alimentar va trebui:

 

Unde poți lucra ca manager de magazin

Din fericire, un astfel de post îți oferă suficientă varietate încât să te dezvolți în permanență. Poți alege să lucrezi pentru:

Cunoștințe necesare pentru un manager de magazin de succes

Ca să fii un bun manager de magazin, ai nevoie să fii foarte organizat și să poți conduce cu succes o echipă. Ca manager de magazin te vei întâlni cu suficiente situații neprevăzute, pe care va trebui să le gestionezi rapid, dar cu tact. Iată câteva calități și aptitudini  care-ți vor fi de mare ajutor în acest demers: 

 

 

În principal, un astfel de job este potrivit pentru absolvenții unei facultăți de business și management, care au abilități înnăscute de comunicare și leadership. Dar și pentru cei care au acumulat între 3 și 5 ani de experiență în retail, ocupând diferite roluri de bază și învățând din mers tot ce ține de gestionarea unei afaceri. Așadar, dacă te încadrezi într-una dintre aceste două categorii, șansele tale de a obține un post de manager de magazin cresc semnificativ.