• Aiud 95.2
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Actualitate

Ce s-ar întâmpla dacă mini-Luna s-ar izbi de planeta noastră? Experții anunță un adevărat dezastru

Mini-Luna își ca face apariția pe cer toamna aceasta
Anunțul terifiant făcut de experți în ceea ce privește mini-Luna  [Sursa foto: PixaBay]
O mini-Luna își va face aparția pe cerul nopții în următoarele săptămâni. Iată ce s-ar putea întâmpla dacă aceasta s-ar izbi de Pământ, potrivit experților.

Toamna anului 2024 ne va lua prin surprindere cu un fenomen astronomic inedit. Timp de câteva săptămâni, o mini-Lună își va face apariția pe cerul nopții. Aceasta este, de fapt, un asteroid, ce a fost descoperit în luna august, iar în câteva zile va putea fi observat cu ajutorul unor instrumente speciale. Experții au lucrat deja la un studiu în ceea ce privește apariția mini-Lunii, dezvăluind ce s-ar întâmpla dacă aceasta s-ar izbi de planeta noastră. Iată anunțul terifiant făcut de specialiști.

Citește și: VIDEO. Theo Rose a cedat și a izbucnit în lacrimi chiar în timpul unui concert: "Iertați-mă!". Ce s-a întâmplat pe scenă

De ce Pământul va avea o mini-Lună toamna aceasta?

Un mic asteroid, cu o lungime de 10 metri, va fi atras pe orbită în jurul Pământului și va deveni temporar o „mini-Lună”. Acesta a fost observat pentru prima dată de sistemul de alertă ATLAS (Asteroid Terrestrial-Impact Last Alert System) al NASA pe 7 august.

Fiind destul de mic, el nu se va vedea decât cu ajutorul unui telescop profesional.

Un fenomen astronomic rar se va petrece toamna aceasta
Cât timp se va vedea pe cer mini-Luna? [Sursa foto: PixaBay]

Oamenii de știință au scris despre mini-Lună într-un studiu publicat în Research Notes al Societății Americane de Astronomie. Asteroidul, pe care oamenii de știință îl numesc 2024 PT5, provine din centura de asteroizi Arjuna, ce conține roci care urmează o orbită destul de similară cu cea a Pământului. Ocazional, unii dintre acești asteroizi se apropie de planeta noastră.

Potrivit cercetătorilor implicați în studiu, dacă un asteroid ca acesta se mișcă cu o viteză relativ mică de aproximativ 2.200 mph (3.540 km/h), câmpul gravitațional al Pământului poate exercita o influență puternică, suficientă pentru a-l trage pe orbită pentru scurt timp.

Dr Jennifer Millard, astronom și gazda podcastului Awesome Astronomy, a declarat pentru programul BBC Today că asteroidul va intra pe orbită pe 29 septembrie și se va întoarce pe centura sa pe 25 noiembrie.

„Nu va face o rotație completă în jurul planetei noastre, ci doar își va modifica ușor traiectoria, se va răsuci puțin și apoi va continua pe drumul său vesel”, a spus ea.

De-a lungul timpului, pe cer au mai apărut mini-Luni, însă multe dintre ele au fost trecute cu vederea. Cele mai cunoscute au fost cele din 1981 și 2022. Oamenii de știință susțin că 2024 PT5 se va întoarce din nou pe orbita Pământului în 2055.

„Există zeci de mii, dacă nu sute de mii de obiecte pe care nu le-am descoperit încă, așa că, cred că acest lucru evidențiază cât de important este să fim capabili să monitorizăm continuu cerul nopții și să găsim toate aceste obiecte”, a spus. Dr Millard.

Citește și: Arestarea rapperului Diddy ridică numeroase semne de întrebare cu privire la relația sa cu Justin Bieber

Ce se va întâmpla dacă mini-Luna va lovi Pământul?
Astronomii anunță la ce pericol ne expune mini-Luna [Sursa foto: PixaBay]

Ce s-ar întâmpla dacă mini-Luna s-ar izbi de Pământ?

Profesorul de astrofizică Adam Frank, de la Universitatea Rochester, spune că asteroidul ar avea efecte devastatoare dacă s-ar izbi de planeta noastră. „Dacă ceva de această dimensiune ar lovi Pământul, ar fi o apocalipsă de tip biblic”, a spus el. Cu toate acestea, mini-Luna nu se va apropia deocamdată atât de mult de planeta noastră, astfel încât să producă o adevărată tragedie. „Ceea ce avem aici este ceva care se află pe orbita Lunii sau la o distanță apropiată de aceasta. Deci, în niciun caz nu se va apropia suficient de mult pentru a ne amenința în vreun fel”, a mai spus el.

Deși asteroidul nu este periculos de data aceasta, Adam Franck susține că apariția lui ne arată cât de importantă este munca astronomilor, care monitorizează permanent spațiul pentru a descoperi potențiale pericole. „Astronomii petrec mult timp încercând să catalogheze aceste clase de asteroizi pentru a se asigura că înțelegem unde se află fiecare dintre ei, deoarece dacă vreunul s-ar apropia suficient de mult de Pământ și am crede că există posibilitatea să ne lovească, ar trebui să ne dăm seama cum să îl deviem sau să îi facem ceva pentru a-l împiedica să lovească Pământul”, a adăugat el, potrivit adevărul.ro.