Balenciaga a șocat mereu prin piese vestimentare și accesorii, însă de data aceasta, campania de primăvară 2023 a iscat un sacndal colosal.
Citește și: Ce tendințe vestimentare ar interzice românii? Sandalele cu șosete se numără printre ele
Campania publicitară, care de atunci a fost ștearsă de pe platformele de socializare și de pe site-ul web al brandului, a prezentat două fetițe ținând ursuleți de pluș care par să poarte echipament BDSM. După săpături suplimentare, a fost observată o fotografie cu o geantă Balenciaga pe un birou, care conținea un document din cauza Ashcroft vs. Free Speech Coalition, care a decis în favoarea pornografiei infantile virtuale. O a treia imagine a arătat o femeie cu părul roșu așezată pe un birou cu vedere la orașul New York și pe biroul ei se află o carte scrisă de Michael Boerrman, care afișează imagini nud cu copii.
Citește și: Vedete pe podium, la show-ul Balenciaga
În urma acuzațiilor apărute, Balenciaga și-a cerut scuze prin intermediul rețelelor de socializare.
„Ne cerem scuze pentru afișarea unor documente neadecvate în campania noastră. Luăm această problemă foarte în serios și luăm măsuri legale împotriva părților responsabile cu crearea decorului și includerea articolelor neaprobate pentru ședința foto campaniei noastre de primăvară '23", se arată în declarația companiei.
În urma declarației brandului Balenciaga, fotograful campaniei, Gabriele Galimberti, a transmis un mesaj pe contul de Instagram, încercând să se absolve de acuzații. El spune că este responsabil pentru deciziile care au fost luate în considerare în ceea ce privește campania. Fotograful a recunoscut, de asemenea, că a primit sute de e-mailuri care instigă la ură și mesaje negative.
„În calitate de fotograf, mi s-a cerut doar și exclusiv să iluminez scena dată și să fac fotografiile conform stilului meu de personal”, a spus el. „Ca de obicei pentru o filmare comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor afișate nu sunt în mâinile fotografului”.
„Nu sunt în măsură să comentez alegerile Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am avut dreptul în niciun fel să nu aleg produsele, nici modelele, nici combinația dintre acestea”, a insistat el.
Acesta nu este primul scandal pentru brandul Balenciaga din acest an. Pe fondul multitudinii de dezvăluiri antisemite ale lui Kanye West și a discursurilor instigatoare la ură de luna trecută, compania a anunțat că va rupe legăturile cu rapperul după ce s-a asociat cu el pe linia acum dispărută Yeezy Gap.
„Balenciaga nu mai are nicio relație și nici planuri pentru proiecte viitoare legate de acest artist”, a declarat Kering, compania-mamă a Balenciaga.