Cei care dețin permisul auto conduc cu încredere pe drumurile publice, fiind conștienți că indicatoarele rutiere sunt un real ajutor și nu riscă să ia o amendă după
Citește și: Codul rutier 2023. Shimbări majore pentru șoferii din România
Indicatoarele principale sunt, în general, aceleași în toată lumea, însă nuanțele sau micile detalii pot varia în funcție de țată. Printre acestea există și unele extrem de ciudate care, totuși, pot fi găsite și în România. Iată ce înseamnă fiecare dintre ele.
Se amplasează la 100-200 de metri de chei sau mal abrupt pentru a atenționa conducătorul auto ca, pe direcția înainte, drumul se termină deasupra cheiului sau malului abrupt.
Este instalat la 100-200 de metri de locul periculos. Poate fi însotit de un panou adițional pe care este inscripționată lungimea sectorului de drum periculos, dacă acesta depășește 300 de metri. Conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza și să circule cu atenție sporită.
Conducătorii auto întâlnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate în imediata apropiere a grădinițelor, școlilor și a locurilor de joacă).
Citește și: Zeci de mașini avariate în București din cauza copacilor căzuți- FOTO
Se montează în locul în care accesul vehiculelor care transportă substanțe explozive sau ușor inflamabile este interzis (în general în zonele intens populate sau în zonele unde prezența unor astfel de substanțe ar constitui un pericol).
Acest indicator se montează la 200 m de o postă.
Se amplaseaza în apropierea unui centru cu acces la Internet. Pe indicator poate fi inscriptionată și distanța la care se afla.
Semnele de circulație sunt o parte esențială a menținerii siguranței șoferilor și pietonilor, deoarece sunt concepute pentru a oferi informațiile necesare și avertizare cu privire la pericolele potențiale. Primele semne de circulație au fost simple coloane de piatră, pe care romanii le foloseau pentru a-i ajuta pe călători să știe cât de aproape erau de oraș. Semnele de circulație așa cum le cunoaștem acum au început să apară odată cu inventarea bicicletei, deoarece bicicliștii aveau nevoie de indicatoare care să-i avertizeze despre obstacole. Aceste semne au continuat să evolueze pe măsură ce mașinile s-au înmulțit pe șosele.