Condica de prezenţă a angajaţilor poate fi o mare bătaie de cap pentru firmele mici, cu puţini angajaţi. Microîntreprinderile au primit o mână de ajutor, pentru simplificarea actelor birocratice.
Guvernul a venit în ajutorul microîntreprinderilor cu o Ordonanţă de Urgenţă, prin care a eliminat mai multe acţiuni birocratice, precum condica de prezenţă, fişa postului sau regulamentul intern.
Acest set de reguli se aplică doar firmelor care au mai puţin de nouă angajaţi, iar companiile mai mari vor respecta în continuare aceste regui. O altă lege care a venit în ajutorul angajatorilor le permite acestora să achiziţioneze semnătura electronică pentru angajat. Prin această ordonanţă se încearcă simplificarea activităţilor prin telemuncă. În acest moment, există 400 de mii de contracte cu clauză de telemuncă, faţă de 50 de mii, câte erau înregistrate anul trecut.
"Dăm posibilitatea pregătirii angajaţilor de la distanţă pentru activitatea în telemuncă, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puţin importantă este şi prevederea prin care în activitatea de telemuncă instruirea angajaţilor de către angajatori să prevadă şi obligativitatea angajaţilor de a păstra confidenţialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanţă şi, de asemenea, tot pentru activitatea digitală am inclus şi obligaţia de a arhiva digital contractele de muncă şi alte documente elaborate în relaţiile de muncă”, a mai declarat Raluca Turcan.