Netflix şi Amazon domină topul celor mai folosite platforme de streaming din lume, însă Netflix a pierdut ceva teren în ultimul an, în faţa marelui său rival.
Topul celor mai folosite platforme de streaming din lume
În continuare, Netflix este cea mai folosită platformă de streaming din lume, cu 209 milioane de abonaţi.
Dintre aceştia, 74 de milioane vin din Statele Unite ale Americii şi din Canada. Însă pe aceste pieţe, Netflix pierde teren în faţa celor de la Amazon Prime Video, care au depăşit şi ei bariera de 200 de milioane de subscriberi. Pe primul loc în topul celor mai folosite platforme de streaming se clasează în continuare Netflix, care deţine 28% din piaţă. Amazon Prime Video vine tare din urmă, ajungând la 20% market share.
În comparaţie cu primul trimestru al acestui an însă, Netflix a pierdut un procent de 3%, în timp ce Amazon este şi ea pe minus cu două procente, dar distanţa dintre cele două companii gigant s-a micşorat şi mai mult. Pe locul al treilea în acest top se clasează Disney+, cu 14%, urmată de Hulu, cu 13%.
Apple TV Plus dezamăgeşte, fiind foarte puţin folosită.
Platforma de streaming a rămas la 3% market share în acest trimestru, la fel ca în primul trimestru al anului. Se pare că oferta mult mai săracă decât a competitoarelor sale este de vină pentru stagnarea Apple TV Plus, care nu s-a remarcat decât cu serialul "Ted Lasso" în ultimul timp. Deocamdată, în jur de 40 de milioane de oameni din toată lumea plătesc un abonament la Apple TV Plus.
Netflix, cea mai mare platformă de streaming din lume, are o istorie de 24 de ani, dar a intrat cu adevărat pe această piaţă din 2005. În acel an, platforma avea doar 2,5 milioane de abonaţi, însă numărul lor a crescut spectaculos în ultimii 5 ani, de la 70 de milioane, la 209 milioane.