- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Obţinerea unor documente poate fi întotdeauna o mare bătaie de cap. De aceea, acolo unde este posibil, este de preferat să alegem varianta online. Este şi cazul certificatului de atestare, care poate fi obţinut cu doar câteva clickuri.
Cum se obţine online un certificat de atestare fiscală
Certificatul de atestare fiscală este un act oficial prin care se dovedește modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor, precum și a altor venituri datorate de către contribuabil (fie el persoană fizică sau persoană juridică).
Certificatul de atestare fiscală are o valabilitate de 90 de zile de la data eliberării pentru persoanele fizice, în timp ce valabilitatea actului pentru persoanele juridice este de 90 de zile, de la data eliberării.
Până în 2017, depunerea cererii pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală se putea face doar în două moduri: la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Lucrurile au mai evoluat însă, iar acum putem depune cererea online, urmând ca documentul să fie eliberat tot online. Această procedură poate fi parcursă prin următoarele metode:
- prin Spațiul Privat Virtual
- prin sistemul informatic PatrimVen
- prin sistemul informatic de pe portalul ANAF.
Persoanele fizice trebuie să se înregistreze în sistemul ANAF înainte de a completa câmpurile necesare pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală. Ulterior, contribuabilul va completa o serie de date, precum nume, prenume, CNP, serie și număr de buletin etc. Persoanele juridice au accesul în sistem pe baza certificatelor digitale calificate.
Deşi există varianta online, încă sunt multe persoane care preferă metoda clasică, adică de a merge personal pentru a depune cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală. Persoanele din Bucureşti trebuie să meargă la Administrația Finanțelor Publice de sector, iar cele din alt oraș, sunt nevoite să se deplaseze la administrația municipiului de proveniență.