• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Stiri

Cum se poate înființa un PFA. Documente necesare și pași de parcurs

Cum se poate înființa un PFA. Documente necesare și pași de parcurs
Pentru cine vrea să lucreze pe cont propriu, un PFA este cea mai simplă metodă pentru a intra în legalitate.

 Înregistrarea ca PFA (persoană fizică autorizată) este o metodă foarte uşoară pentru cei care au o pregătire profesională şi vor să lucreze independent. Paşii de parcurs pentru înfiinţarea unui PFA sunt mult mai simpli decât la crearea unui SRL. De asemenea, şi contabilitatea se ţine mai uşor.

Care sunt documentele necesare pentru înfiinţarea unui PFA

- Două copii după cartea de identitate sau paşaport.

- Copie după un act de proprietate, în care să se menţioneze că este conformă cu originalul.

- Certificat de atestare fiscală. Acest document se eliberează de către ANAF în maximum trei zile de la depunerea cererii şi are o valabilitate de 30 de zile.

- Acordul Asociaţiei de Locatari. Dacă îţi vei desfăşura activitatea într-un apartament, atunci ai nevoie de acordul scris al celor patru proprietari ai apartamentelor din jurul celui în care vrei să ai sediul.

- Contract de comodat. În cazul în care nu eşti proprietarul spaţiului în care îţi desfăşori activitatea, atunci îţi trebuie un contract de comodat între tine şi proprietar.

- Documentul care atestă pregătirea profesională.

- Cerere de înregistrare în original.

- Anexa privind înregistrarea fiscală.

- Declaraţie pe proprie răspundere că îţi asumi îndeplinierea condiţiilor legale pentru desfăşurarea de activităţi ca PFA.

- Specimen de semnătură PFA. Se depune la sediul ONRC alături de cererea de înregistrare şi poate fi realizată la un notar public sau în faţa unui reprezentant ONRC. 

Cum se poate înființa un PFA. Documente necesare și pași de parcurs
Cerere de înregistrare la Registrul Comerţului

Paşii de parcurs pentru înfiinţarea unui PFA

- Pregătirea documentelor şi a cererilor pe care trebuie să le depui la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

- Identifică sediul Registrului Comerţului din judeţul tău.

Va trebui să faci două vizite, prima pentru depunerea dosarului, a doua pentru ridicarea certificatului de funcţionare.

- Tot la sediul ONRC se depune şi o cerere pentru verificare disponibilităţii numelui pentru PFA. 

- Depunerea dosarului complet la sediul ONRC. Vei primi un bon de oridine cu data soluţionării dosarului. Ar trebui să dureze maximum o săptămână.

- După eliberarea autorizaţiei de către ONRC, trebuie să înregistrezi şi la ANAF acest PFA, în maximum 30 de zile.

Vei primi certificatul de înregistrare fiscală în aproximativ 10 zile lucrătoare.

Printre avantajele înfiinţării unui PFA se numără evidenţa contabilă simplificată şi în general, că scapi de multă birocraţie. În plus, profitul poate ajunge imediat la proprietarul PFA-ului.