Cine îşi doreşte un job bine plătit la o companie de prestigiu are nevoie de o scrisoare de recomandare, pentru ca angajatorul să îşi facă o primă părere despre abilităţile sale.
O scrisoare de recomandare bine redactată poate avea un impact mare asupra angajatorului atunci când evaluează candidaţii pentru un anumit post. Este foarte important ca scrisoarea să conţină informaţii relevante despre candidat, dar este la fel de important şi de cine este scrisă. Dacă cel care face recomandarea are o funcţie importantă, dar şi prestigiu în domeniu, atunci şansele de reuşită sunt cu atât mai mari.
Cum trebuie să arate o scrisoare de recomandare
Gândiţi-vă că angajatorul nu ştie absolut nimic despre candidaţi. O scrisoare de recomandare care să conţină datele relevante ale carierei, exemplele de reuşită profesională şi calităţile pe care le demonstrezi la locul de muncă vor aduce un mare plus în luarea deciziei. Scrisoarea de recomandare nu ar trebui să fie mai mare de o pagină, iar daca textul este prea lung, poate fi ajustat din mărimea fontului.
Este recomandată folosirea unor fonturi clasice, precum Times New Roman, Arial sau Calibri şi este obligatoriu ca scrisoarea să fie recitită după redactare, pentru a nu fi trimisă cu greşeli de exprimare sau gramaticale.
Scrisoarea de recomandare trebuie să înceapă cu numele persoanei care o redactează şi cu data, însă dacă aceasta va fi trimisă prin email, atunci numele poate fi trecut la finalul ei, iar de dată nu mai este nevoie.
În introducere ar trebui menţionat raportul profesional al celui care scrie documentul şi cel recomandat, dar şi denumirea fostului loc de muncă. Urmează apoi caracterizarea candidatului, unde se menţionează calităţile sale, dar şi abilităţile pe care le demonstrează la locul de muncă. În mod evident, o scrisoare de recomandare trebuie să conţină şi câteva exemple de situaţii în care candidatul a demonstrat că este un angajat de nădeje. În încheiere, în mod obligatoriu trebuie incluse datele de contact, pentru a aproba şi verbal cele scrise sau pentru a oferi şi alte informaţii de care angajatorul ar putea avea nevoie.