Dacă îţi doreşti să lucrezi pentru o anumită firmă, un email cu o cerere de angajare este modalitatea perfectă pentru introducerea într-o discuţie cu potenţialul angajator. În cazul companiilor mari, cel mai bine să trimiteţi cererea de angajare către departamentul de resurse umane. Evident, la mail poţi ataşa şi CV-ul.
În introducere, vă puteţi adresa cu "Domnule Director" sau cu "În atenţia departamentului de resurse umane", urmat de un paragarf care trebuie să conţină numele tău, postul pentru care vrei să aplici, dar şi studiile şi specializările pe care le-ai urmat.
După cele menţionate mai sus, urmează partea în care trebuie să îi convingi să te angajeze sau să te cheme la interviu. Pe larg, trebuie să menţionezi ce aptitudini ai pentru acel post, care sunt atuurile tale şi ce realizări ai avut în carieră. În această parte a cererii pot fi incluse şi hobby-urile, dacă pot fi relevante în legătură cu ce caracteristici caută angajatorul la candidaţii săi.
O parte a cererii de angajare care necesită cretivitate este cea în care trebuie să îi explici angajatorului de ce abilităţile tale vor aduce un plus departamentului sau firmei. Acest lucru prespune să ştii exact cu ce se ocupă compania şi care sunt obiectivele sale. Pentru a nu părea o poveste de adormit copiii, trebuie să exemplifici în mod concret ce beneficii poţi aduce companiei.
Bineînţeles, este necesar să îi laşi angajatorului datele tale de contact, numărul de telefon şi adresa de email.