Elevii de clasa a XII-a trec prin emoții mari în această perioadă, deoarece au început înscrierile la BAC 2024. Aceștia se află în ultima săptămână de cursuri, iar pe data de 7 iunie vor lua vacanța de vară, mai devreme decât restul elevilor pentru a se pregăti de examen. Aceștia au o perioadă pentru evaluarea competențelor lingvistice și digitale, iar ulterior vor susține probele scrise la cele 3 discipline. Iată de ce acte au nevoie pentru a se înscrie în prima sesiune a examenelor de BAC.
Citește și: Calendarul examenelor de BAC. Când încep înscrierile
În perioada 3-7 iunie au loc înscrierile pentru BAC 2024, astfel că elevii de clasa a XII-a trebuie să pegătească un dosar care va conține mai multe documente:
Elevii olimpici au susținut deja examenele de Bacalaureat. Probele au început pe data de 21 iunie pentru aceștia cu examenul la Limba Română. Ulterior, aceștia au susținut proba obligatorie a profilului, la Matematică sau Istorie, pe 22 mai și proba la alegere a profilului pe 23 mai. Pe data de 24 mai a avut loc examenul la Limba Maternă. Examenul s-a ținut și anul acesta în Prahova, la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, iar centrul de evaluare a fost la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza”. Elevii au primit rezultatele pe data de 31 mai, iar în perioada 1-2 iunie au avut posibilitatea să depună contestații.
Citește și: Pe ce dată iau elevii și studenții vacanța de vară
Elevii de clasa a XII-a se pregătesc pentru BAC 2024. Odată ce se vor înscrie, aceștia vor avea câteva zile la dispoziție să se pregătească pentru susținerea examenelor. Pe 17 iunie începe evaluarea competențelor lingvistice și digitale, iar apoi în perioada 1-5 iulie au loc probele scrise.
3- 7 iunie: Înscrierea candidaților
7 iunie: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
8 iulie: Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00- 18:00
9- 11 iulie: Soluționarea contestațiilor
12 iulie: Afișarea rezultatelor finale