- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Formularul 212, cunoscut drept declarația unică, reprezintă un document ce trebuie să fie depus anual de către persoanele fizice care obțin venituri din activități independente sau din diverse investiții și datorează impozit pe venit și contribuții sociale. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat o serie de modificări în ceea ce privește completarea și depunerea declarației pentru anul 2025. Iată care sunt acestea.
Ce modificări anunță ANAF în ceea ce privește declarația unică?
Declarația unică va fi depusă de persoanele care în anul 2024 au obținut venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate individual sau într-o formă de asociere și care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii. Potrivit prevederilor Codului Fiscal, formularul va fi depus și de către persoanele fizice care optează în cursul anului 2025 pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate.
„Declaraţia se completează pe surse şi categorii de venit, de către contribuabil saude către împuternicitul/curatorul fiscal al acestuia, desemnat potrivit dispoziţiilor Codului de procedură fiscală, înscriind corect, complet şi cu bună-credinţă informaţiile prevăzutede formular, corespunzătoare situaţiei fiscale a contribuabilului”, anunță ANAF.
Persoanele care obțin venituri din mai multe surse sau categorii de venit vor completa câte o secţiune pentru fiecare dintre ele, iar acolo unde este cazul și "Anexa nr.
.... la formularul 212 Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice", cu excepția celor care utilizează programul de asistenţă pentru completarea şi editarea declaraţiei unice.Din 2025, contribuabilii nu trebuie să mai depună declarația unică pentru estimarea veniturilor și a obligațiilor fiscale, pentru declararea CAS și CASS pe parcursul anului fiscal. Dacă proiectul se aprobă, declararea veniturilor efective și stabilirea obligațiilor fiscale se va face până la data de 25 mai 2026.
Prin această modificare, contribuabilii care încep sau încetează o activitate nu mai sunt obligați să depună declarația unică în anul respectiv.Printre modificări se numără și un capitol destinat celor care optează pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS) în 2025. De asemenea, succesorii persoanelor decedate vor avea rubrici speciale, astfel încât să se poată ocupa de obligațiile fiscale din anii anteriori acolo unde este cazul. De asemenea, o altă modificare vizează achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
Unde și până când se poate depune declarația unică?
Pentru anul fiscal 2025, declarația unică se depune până pe data de 25 mai. De asemenea, persoanele care încep o activitate în anul curent au obligația de a depune formularul în termen de 30 de zile. Acesta poate fi depus direct la registratura organului fiscal, prin poştă sau online. În format electronic, declarația se transmite prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual", disponibil pe site-ul ANAF sau prin serviciul "Depunere declaraţii", disponibil pe www.e-guvernare.ro, în baza certificatului digital calificat.