- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Dimineața pe doi cu Greeg și Cernat| O nouă materie va fi predată în școlile din România. Profesorii vor include inteligența artificială în predare: "Suntem deschiși pentru asta"
În ultimii ani, progresul în domeniul inteligenței artificiale (IA) a început să revoluționeze diverse aspecte ale vieții noastre, inclusiv educația. Predarea cu ajutorul inteligenței artificiale a devenit o tendință în creștere, având potențialul de a aduce îmbunătățiri semnificative în procesul de învățare. Inteligența artificială urmează să fie studiată în cadrul unor discipline noi, opționale, sau în module opționale la nivel de liceu, iar profesorii o vor îngloba în activitățile de predare, reiese dintr-un proiect de strategie națională pentru inteligență artificială, prezentat marți.
Proiectul Cadrului strategic național în domeniul inteligenței artificiale 2023-2027 descrie punctual măsurile avute în vedere pentru întărirea formării profesorilor și educării elevilor/studenților în domeniul IA, fără a stabili, însă, un orizont de timp pentru introducerea vreuneia dintre ele.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, nu a dat termene concrete la evenimentul de prezentare a proiectului de strategie, dar a subliniat că după intrarea în vigoare a noilor legi ale educației, planurile-cadru “sunt niște coli albe pe care să scriem ceea ce dorim cu toții”. Oficialul a subliniat că instituția pe care o conduce are “deschidere maximă”.
“După intrarea în vigoare, de mai puțin de o lună, a noilor legi ale educației, planurile-cadru și programele școlare putem considera în acest moment că sunt niște coli albe pe care să scriem ceea ce dorim cu toții. Și deschiderea noastră este maximă, în sensul că nu intenționăm să realizăm aceste planuri-cadru și programe școlare undeva în laboratoarele ministerului, iar grupurile de lucru vor conține cu siguranță și experți din afara sistemului de educație. Răspunsul este da. Suntem deschiși pentru asta, pentru că suntem conștienți că în acest moment – îmi place mie foarte mult expresia asta – trebuie să pregătim tinerii noștri pentru o profesie care nu există”, a transmis secretarul de stat în Ministerul Educației.
Citește și: Structura anului școlar 2023- 2024: Când au elevii vacanța de Crăciun 2023 și vacanța de Paște 2024
Introducerea unor discipline opționale la nivel de liceu
De asemenea, conform sursei menționate mai sus, este prevăzută introducerea unor discipline opționale la nivel de liceu, ca parte a măsurilor ce au ca obiectiv “creșterea nivelului de înțelegere de bază a populației privind beneficiile” IA. Aici sunt menționate discipline atât la liceele cu profil real, cât și la cele cu profil socio-uman, astfel, precum și la nivel de formare a profesorilor:
- “ Dezvoltarea de programe de instruire în fundamentele IA a unor categorii socio-profesionale care interacționează cu populația generală”.
- “ Includerea unor discipline noi (opționale) respectiv actualizarea unor discipline existente pentru introducerea unor noțiuni fundamentale din domeniul IA în programe de studiu de liceu cu profil real ”
- “ Realizarea de module opționale (curriculum la decizia școlii) de studiu al conceptelor de bază IA pentru școlile și liceele de profil socio-uman de către universități, firme și ONG-uri”.