În ultimii ani, progresul în domeniul inteligenței artificiale (IA) a început să revoluționeze diverse aspecte ale vieții noastre, inclusiv educația. Predarea cu ajutorul inteligenței artificiale a devenit o tendință în creștere, având potențialul de a aduce îmbunătățiri semnificative în procesul de învățare. Inteligența artificială urmează să fie studiată în cadrul unor discipline noi, opționale, sau în module opționale la nivel de liceu, iar profesorii o vor îngloba în activitățile de predare, reiese dintr-un proiect de strategie națională pentru inteligență artificială, prezentat marți.
Proiectul Cadrului strategic național în domeniul inteligenței artificiale 2023-2027 descrie punctual măsurile avute în vedere pentru întărirea formării profesorilor și educării elevilor/studenților în domeniul IA, fără a stabili, însă, un orizont de timp pentru introducerea vreuneia dintre ele.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, nu a dat termene concrete la evenimentul de prezentare a proiectului de strategie, dar a subliniat că după intrarea în vigoare a noilor legi ale educației, planurile-cadru “sunt niște coli albe pe care să scriem ceea ce dorim cu toții”. Oficialul a subliniat că instituția pe care o conduce are “deschidere maximă”.
“După intrarea în vigoare, de mai puțin de o lună, a noilor legi ale educației, planurile-cadru și programele școlare putem considera în acest moment că sunt niște coli albe pe care să scriem ceea ce dorim cu toții. Și deschiderea noastră este maximă, în sensul că nu intenționăm să realizăm aceste planuri-cadru și programe școlare undeva în laboratoarele ministerului, iar grupurile de lucru vor conține cu siguranță și experți din afara sistemului de educație.
Citește și: Structura anului școlar 2023- 2024: Când au elevii vacanța de Crăciun 2023 și vacanța de Paște 2024
De asemenea, conform sursei menționate mai sus, este prevăzută introducerea unor discipline opționale la nivel de liceu, ca parte a măsurilor ce au ca obiectiv “creșterea nivelului de înțelegere de bază a populației privind beneficiile” IA. Aici sunt menționate discipline atât la liceele cu profil real, cât și la cele cu profil socio-uman, astfel, precum și la nivel de formare a profesorilor: