Dacă
Nu luați, din obișnuință, cel mai mare cărucior. Un coș mai mare stârnește și nevoia de a cumpăra mai mult, pentru a-l umple.
Soluția este evidentă, luați un coș cât mai mic. Sau poate folosiți o sacoșă cu care ați venit de acasă. Dacă folosiți același tip de sacoșă tot timpul, este foarte probabil să cumpărați aceleași produse.
Deși ar putea exista mai multe motive pentru ca un supermarket să schimbe afișajele și aspectul, scopul final este același; să te plimbi cât mai des în căutarea unui produs.
Una dintre cele mai des folosite metode de a ne face să cumpărăm produse la un anumit preț este poziționare lor pe raft la nivelul ochilor. De ce? Pentru că suntem obișnuiți să luăm ceea ce avem în fața ochilor, dar și pentru că unor cumpărători, poate vârstnici, le este greu să se aplece, pentru a urmări prețurile de pe rafturile inferioare, unde sunt oferte mai tentante.
Supermarketurile doresc să vă plimbați prin tot magazinul, fiindcă astfel este aproape sigur că veți mai agăța alte câteva produse pe care nu aveați de gând să le luați când ați intrat pe ușă. De aceea, produsele esențiale sunt împrăștiate prin tot magazinul, nu toate la un loc. De asemenea, ambianţa din magazin contează foarte mult. O muzică în surdină, cu un ritm lent, are darul de a încetini ritmul clienţilor și să-i facă să petreacă mai mult timp în magazin. Cu cât stai mai mult, cu atât cresc şi şansele de a cumpăra mai mult.
Teoretic, plasarea florilor, fructelor și legumelor la intrare creează un ambient colorat care îți va da o stare de bine. Cu cât te simți mai bine, cu atât cresc șansele să cumperi ceva. Tocmai de aceea, vei vedea roșiile, merele și orhideele undeva pe la intrarea în magazin.
În cele mai multe supermarketuri, vei fi nevoit să străbați o porțiune bună de magazin pentru a ajunge la carne, lapte și produse derivate din acestea. În acest fel, cumpărătorii vor trece pe lângă rafturi tentante, din care vor avea ce să aleagă, înainte să ajungă la ceea ce le trebuie cu adevărat.
Nu există supermarket care să nu aibă la casele de marcat o multitudine de dulciuri. Aici am putea vorbi chiar de o metodă pentru copii, al căror discernământ este mai mic decât al adulților, precum și de factori precum stresul si graba părinților, prin plasarea jucăriilor și dulciurilor chiar la ieșire. În această situație nu prea mai avem timp să negociem cu cel mic cumpărarea produsului respectiv, mai ales dacă suntem și în criză de timp.