- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
EBU, o nouă reacție în cazul scandalului de la Eurovision 2022! Motivul pentru care juriul din România a fost anulat: „O asemenea neregulă este fără precedent!”
Uniunea Europene de Radio și Televiziune (EBU) a prezentat modul în care au votat cele șase state a căror jurizare la Eurovision 2022 a fost anulată- Azerbaidjan, Georgia, Muntenegru, Polonia, România, San Marino.
„Modelul în cauză a fost detectat ca neregulamentar de către partenerul paneuropean de vot şi recunoscut de Independent Voting Monitor, deoarece cinci dintre aceste şase ţări au fost clasate în afara Top 7 de către juriile din alte 15 ţări care au votat în aceeaşi semifinală (care a inclus trei dintre cele considerate Big Five: Germania, Spania şi Regatul Unit).
Amintim că organizatorii au anunțat, pe scena Eurovision 2022, că nu a putut fi stabilită conexiunea cu România, iar TVR acuză că a fost schimbat votul. În realitate, acele motive tehnice nu au existat, au fost doar un pretext, după cum a dovedit prezentatoarea TVR, Eda Marcus.
De ce a fost eliminat juriul din România?! Explicația EBU:
- După cum s-a comunicat sâmbătă, 14 mai, Partenerul de vot paneuropean independent al Uniunii Europene de Radio și Televiziune (EBU) a detectat modele de vot neregulamentare în voturile juriului din șase țări participante la cea de-a doua semifinală: Azerbaidjan, Georgia, Muntenegru, Polonia, România, San Marino.
- În cea de-a doua semifinală, s-a observat că patru dintre cele șase jurii au plasat toate cinci dintre celelalte țări în Top 5 (ținând cont de faptul că nu au putut vota pentru ele însele); un juriu a votat pentru aceleași cinci țări în Top 6; iar ultimul dintre cele șase jurii a plasat patru dintre celelalte țări în Top 4 și pe a cincea în Top 7. Patru dintre cele șase au primit cel puțin un set de 12 puncte, care este maximul care poate fi acordat.
- Modelul în cauză a fost detectat ca fiind neregulamentar de către partenerul de vot paneuropean și a fost recunoscut de către monitorul independent al voturilor, deoarece cinci dintre aceste șase țări au fost clasate în afara Top 7 de către juriile din celelalte 15 țări care au votat în aceeași semifinală (care includea trei dintre cele cinci mari țări: Germania, Spania și Regatul Unit).
- În plus, patru dintre cele șase țări au fost clasate în ultimele șase țări din celelalte 15 țări care au votat în această semifinală. O neregulă de o asemenea amploare în ceea ce privește modelul de vot al juriului este fără precedent.
Ce este un „vot neregulat”
Un vot neregulat este detectat dacă sunt declanşate mai multe verificări de securitate:
a) Abatere de la normă- Reflectă rezultatul preferinţele generale ale celorlalţi juraţi profesionişti? Ţinând cont de faptul că toţi sunt profesionişti ai muzicii cărora li s-a cerut să voteze pe baza aceloraşi criterii stabilite în Regulamentul Concursului (de exemplu, un juriu naţional plasează în fruntea clasamentului său un cântec pe care majoritateaîl clasează mai jos.
b) Modele de vot- Există modele vizibile de vot în cadrul juraţilor?
c) Nereguli- Juriile au respectat Regulamentul Eurovision Song Contest?
d) Modele recurente- Alte ţări repetă modele de vot similare?
e) Există beneficiari- Dacă apar abateri, cine beneficiază de rezultat?
Dacă răspunsul la mai mult de două dintre aceste întrebări este Da, atunci modelul este considerat neregulat, iar voturile afectate de o astfel de neregulă sunt eliminate, cu condiţia ca neregula să fie confirmată de către Partenerul de Vot paneuropean (care beneficiază de 17 ani de experienţă în administrarea votul CES) şi recunoscut de Monitorul Independent de Votare“.