Close sidebar
Stiri

Elevii, supuși unei noi provocări! Pot învăța pentru Evaluarea Națională de pe TikTok, Youtube, Instagram sau Facebook

Elevii vor putea învăța pentru Evaluarea Națională de pe rețelele sociale. [Sursa foto: PixaBay]

Elevii de clasa a VIII-a pot învăța pentru Evaluarea Națională prin intermediul rețelelor sociale.


In articol:

Elevii vor fi supuși unei noi provocări! Prin intermediul video-uri educaționale care conțin cele mai importante concepte, elevii de clasa a VIII-a pot învăța, mai nou, pentru Evaluarea Națională de pe rețelele sociale. După atâtea luni de școală online, tinerii urmează să dea Evaluarea Națională după programa înnoită și cu subiecte după modelul testelor PISA.

Din primele informații, modelul PISA urmărește mai multe obiective. Creație, reproducere, aplicare, identificare, analiză și evaluare.

Majoritatea subiectelor pânã acum au fost la primele douã niveluri, adicã un copil trebuia sã recunoascã o anumitã informație și să bifeze pe un test grilă ce reprezintă informația respectivă   sau să reproducă un comentariu, o teoremă, o formulă, eventual cu aplicare.  Foarte puține dintre subiecte, mai mult la Bac decât la Evaluarea Națională, se referă la aceste niveluri superioare, cum ar fi evaluarea si creația.

Aceasta este marea provocare. Curriculum din 2012 este așa, adicã profesorul ar fi putut să lucreze în modul respectiv , a declarat directorul Agentiei Române de Asigurare a Calitãtii în Învãtãmântul Preuniversitar, Șerban Iosifescu.

De asemenea, Asociația pentru Educație Digitală Bigger Picture vine în ajutorul elevilor, după ce au văzut că aceste schimbări au indus o stare de neliniște în rândul profesorilor, dar și al elevilor și părinților. Mai exact, membrii asociației au venit cu un nou concept în România intitulat „A fost odatã”, unde au pregătit 12 video-uri educaționale din materia de Limba și Literatura Română 

„Rezumatul”, „Idei principale și idei secundare”, „Cuvântul”, „Tipare textuale I (descriptiv, narativ)”, „Tipare textuale II (dialogal, explicativ, argumentativ)”, „Textul nonliterar”, „Jurnalul”, „scrisoarea”,”emailul”, „Textul dramatic”, „Personajul și modalități de caracterizare”, „Textul liric”, „Cum compari două texte”, „Forma corectã a cuvintelor”.

  „Vrem ca elevii să învețe de plăcere, să ne urmăreascã pentru că văd potențialul acestor mijloace de educație alternativă.

E o mare responsabilitate, mai ales că am schimbat modul tradițional în care se prezintă aceste concepte, dar cineva trebuia să înceapă. Mă bucur că suntem noi cei pe care elevii se pot baza anul acesta”, spune Andra Cărbunaru.

Majoritatea elevilor au fost fericiți când au auzit despre desfășurarea acestui proiect. „Foarte tare! Nu știam că putem învăța așa. Nu am văzut nicăieri, dar de-acum voi intra. Așa, când mă plictisesc în timp ce învăț din caiet, nu voi mai fi tentat să intru pe TikTok, pentru că deja voi fi pe Tiktok”, a spus un elev. 

Părinții elevilor, revoltați de mutarea educației pe internet

Pe de altă parte, părinții copiilor au susținut că sunt nemulțumiți de această schimbare. Mai mult, își manifestă îngrijorarea față de mediul online. „ Copiii să facă pregătire în format fizic. Să lase prostiile care le spală creierele în fiecare zi. Când chem bãiatul la masã, numai cu telefonul în mânã. Când iese afarã, stă pe telefon. O să-i arunc telefonul în curând, dacă o ține tot așa. Ce sunt lecțiile astea video? Să facă ceva util și să îi învețe la clasă”, spune un pãrinte revoltat.