Potrivit lui Tony Buzbee, unul dintre avocaţii familiei care a depus plângerea pentru "neglijenţă gravă" soldată cu deces, aceasta a fost depusă împotriva OceanGate la un tribunal din Seattle, în nord-vestul Statelor Unite.
Titan, o mică ambarcaţiune de aproximativ 6,5 metri exploatată de această companie privată americană, s-a scufundat la 18 iunie 2023 pentru a observa epava Titanicului şi, la scurt timp după aceea, a implodat, ucigând toţi cei cinci bărbaţi aflaţi la bord.
Printre aceştia se aflau Stockton Rush, patronul american şi fondatorul OceanGate Expeditions, care a organizat excursia, omul de afaceri britanic Hamish Harding, Shahzada Dawood, un important om de afaceri pakistanez şi fiul său, Suleman, precum şi Paul-Henri Nargeolet.
"Sperăm că, prin acest proces, vom obţine răspunsuri pentru familie cu privire la ce s-a întâmplat exact, cine a fost implicat şi cum au putut aceşti oameni să lase să se întâmple acest lucru", a declarat Buzbee, adăugând că plângerea include dovezi privind "probleme grave cu submersibilul".
Potrivit lui Matt Shaffer, un alt avocat al familiei, Stockton Rush "nu a fost sincer cu echipajul şi pasagerii cu privire la pericolele de care el şi mulţi alţii erau conştienţi".
Paul-Henri Nargeolet şi-a dedicat viaţa vizitării epavei Titanicului, şase dintre cele opt misiuni de explorare pe care le-a întreprins între 1987 şi 2010 aducând la suprafaţă peste 5.000 de obiecte din epava aflată pe fundul Atlanticului de Nord, în largul coastei Newfoundland.
Contactul a fost pierdut la mai puţin de două ore după plecarea Titanului, în timpul fazei de coborâre a submersibilului, care probabil a implodat.
Mai multe anchete, inclusiv una a Pazei de Coastă a SUA, au fost lansate pentru a face lumină asupra cauzelor dezastrului.