Zilnic, sute de mii de români urmăresc influencerii de la noi care promovează adesea produse pentru a câștiga sume substanțiale. Dar cât de serioși sunt influencerii din țara noastră în ceea ce privește produsele pe care le primesc? Ei bine, Andrei Petroff, un youtuber român, a demonstrat că promovarea în mediul în online se face fără ca influencerii să verifice sursa produselor.
În realitate, tânărul a folosit o brânză camembert, de origine poloneză, pe care a cumpărat-o cu doar 7 lei și pe care ambalat-o într-o hârtie simplă maro, legată cu o sfoară și închisă cu un sigiliu. În plasa lui au picat mai mulți influenceri care inițial s-au simțit onorați să primească „brânza Regelui”, dar după ce au aflat de păcăleală, zâmbetul le-a dispărut de pe buze.
„Povestea este senzațională. Această brânză a fost produsă pentru festinul aniversar anual organizat la Palatul Buckingham cu ocazia onomasticii de 75 de ani a Regelui Marii Britanii. Sunt onorată că am primit această brânză de la Curtea Regală a României”, a spus Oana Roman într-o filmare pe Instagram.
O altă influenceriță care a picat în capcana vloggerului este Ana Morodan, care a promovat produsul fictiv pe paginile ei de socializare: "Maturată după tehnicile călugărilor de la Mănăstirea Cloastef, acest tip de lactat i-a fost trimis Regelui Charles acum 7 decenii. Astăzi, #Brânzaregelui același tip de Camembert artizanal face parte din lotul eponim produs de data aceasta cu ocazia festivalului onomasticii de 75 de ani a Regelui Marii Britanii".
Printre personajele care au acceptat „onoarea” de a promova pe canalul lor de Youtube „brânza regelui”- „brânza Regelui Carol al III-lea” se numără și Alina Ceușan, Ioana Grama, Oana Roman, Gabriel MG, Claudisky,, Flick Dna. Rimă, Faiăr și Theo Zeciu.
După apariția vlogului pe canalul de YouTube nicknamedpete, în care a explicat, practic, cât de ușor a fost să inventeze tot acest produs, Ana Morodan și Oana Roman au reacționat rapid. Cele două au un număr uriaș de urmăritori pe rețelele sociale și sunt obișnuite să primească des pachete de PR și să promoveze în mediul online diferite produse sau servicii.
"Bro, să-ți bați joc de Curtea Regală a României, să o impresionezi, doar ca să faci tu niște content și să te distrezi tu că ți-ai bătut joc de niște influenceri este un nou tip de low la care nu-mi vine să cred că creatorii de conținut de pe orice platforma în această țară se predează", a spus Ana Morodan.
Așa cum a obișnuit, Oana Roman nu s-a abținut de la comentarii nici în acest caz. Motivul pentru care vedeta a făcut postări despre produsul inexistent este dorința de a-l face pe vlogger să răspundă legal pentru faptele sale. Acest lucru s-ar fi putut observa din reacția ei ironică pe care ar fi avut-o când a deschis coletul, conform declarațiilor ei.
”Eu cred că din tonul meu s-a simțit cum am zis, adică dacă nu reușesc unii să înțeleagă ironia la ironie, e problema lor. Am înțeles că mai sunt și alții care au primit. Întâi, vreau să îi mulțumesc pe această cale acestui domn pentru că a spus că a trimis către 16 cei mai mari influenceri din România. Dacă și eu fac parte dintre ei, ce să zic, mă simt extrem de onorată și de flatată. Eu am făcut o postare doar pe story, pentru că m-am gândit că dacă o fac, o salvez și o păstrez, va fi, cumva, o probă că băiatul acesta chiar a încercat să facă acest lucru. După care am șters-o și am făcut două lucruri: am trimis un mail în care l-am rugat să confirme că reprezintă Casa Regală a României, n-am primis niciun răspuns. Ulterior, am sunat o cunoștiință care colaborează cu Casa Regală a României. Eu mi-am dat seama din scrisoare pentru că acest băiat este puțin agramat. Erau mai multe greșeli. Sigla pusă pe scrisoare, am văzut imediat că nu este a Casei Regale a României, iar scrisoarea nu era semnată deloc. Am sunat această cunoștiință a mea, i-am trimis toate mailurile primite de la această persoană, inclusiv scrisoarea și toate informațiile pe care le-am avut”, a declarat Oana Roman.
Pe canalul de Youtube, tânărul Andrei Petroff cu haine de călugăr a publicat și imagini, dar și momente din videourile în care influencerii, printre care Ana Morodan, Oana Roman, Faiăr sau Claudisky, sunt măguliți de onoarea de a promova pe canalele lor de Youtube sau pe Instagram/Facebook/TikTok „ brânza regelui ”. Entuziasmul îl puteți auzi în videoul de mai jos.