Deja am văzut mai multe platforme care doresc să adauge fluxuri în stil TikTok de videoclipuri scurte, încecând să crească popularitatea aplicației. Instagram a confirmat că testează intern o altă funcționalitate copiată de la TikTok, de data aceasta pentru Instagram Stories, informează Social Media Today .
Formatul efemer Stories, lansat în social media de Snapchat, a folosit de la bun început un sistem de navigare opus feed-urilor tradiţionale de conţinut – navigarea se făcea pe orizontală, dinspre dreapta spre stânga, nu pe verticală.
Noul format al Instagram Stories va avea practic aceeași interfață ca cea a aplicației TikTok- și vor veni tot mai mulți utilizatori care s-au obișnuit cu fluxul TikTok, deci probabil de aici și această decizie de schimbare.
Instagram Stories este folosit de 500 de milioane de oameni zilnic și unii critici se întreabă dacă au într-adevăr nevoie să abordeze ultima tendință atunci când nivelurile de utilizare sunt deja atât de puternice.
Accentul cheie este pus aici este impulsul creșterii- conform estimărilor, TikTok este pe cale să ajungă la 1,2 miliarde de utilizatori în 2021, în creștere față de 500 de milioane în 2018. 500 de milioane erau în principal utilizatori ai Douyin, versiunea chineză a aplicației, în timp ce TikTok a pierdut, de asemenea, 200 de milioane de utilizatori anul trecut, când India a închis-o din cauza unor dispute geopolitice.
Instagram include deja o replică la TikTok, numită Reels, însă, din câte se pare, compania americană nu este mulţumită de performanţa acesteia şi evaluează alternative, printre care se numără şi feed-ul vertical pentru Stories, care ar putea, la un moment dat, să înlocuiască Reels.