Din data de 12 decembrie a intrat în vigoare noul mers al trenurilor 2021-2022. Schimbarea va fi valabilă până pe 10 decembrie 2022, a anunţat CFR Călători. De asemenea, compania feroviară a precizat că în medie vor circula 1200 de trenuri, zilnic.
CFR Călători și MAV Start au convenit asupra îmbunătățirii ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici, asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadență la interval de două ore. Au fost introduse în plus patru perechi de trenuri, o pereche („BEGA” – IR 378 și IR 377) în relația Timișoara – Budapesta și retur, două perechi („MUREȘ” și „CRIȘ” – IR 374, IR 375, IR 376 și IR 379) în relația Arad – Budapesta și retur, o pereche („ZARAND” – IR 370 și IR 371) în relația Arad – Szolnok și retur.
Se introduce un tren Craiova-Timișoara-Arad și retur (IR 349 și IR 348) cu atașare/detașare în Arad și ramură de la/pentru Cluj-Napoca („CORVIN” – IR 404 și IR 405), cu atașare/detașare în Szolnok prin frontiera Episcopia Bihor.
Trenul „PRIETENIA” (IR 401 și IR 402) va circula de două ori pe săptămână în luna decembrie 2021 (IR 401 Chișinău – București în zilele de joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți și vineri/sâmbătă) și de trei ori pe /săptămână în anul 2022 (IR 401 Chișinău – București în zilele de marți/miercuri, joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București –
Pe relația București – Constanța și retur au fost planificate trenuri IR și Regio Expres în cadență la interval de o oră. În planul de mers tren 2021/2022 vor circula 24 de trenuri în rang IR și Regio Expres pe relația București – Constanța și retur, față de 13 trenuri IR în planul de mers tren 2020/2021.
Pe relația Constanța – București Nord – Brașov și retur vor circula trei perechi de trenuri, fața de două perechi în prezent. Pe ruta București – Constanța, trenurile IR au fost trasate cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres au fost trasate cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio au fost trasate cu viteza maximă de 120 km/h.
A fost introdus un tren nou de la Craiova la București Nord (RE 9018), cu plecare din Craiova la ora 15:52. În relația Pitești – Craiova și retur va circula o pereche de trenuri (RE 9013 și RE 9014) la legătură cu trenurile IR 72 și IR 73 (Bucureşti Nord – Budapesta şi retur).
Relația București Nord – Tulcea și retur va fi asigurată în sezon cu grupă de vagoane directe la/de la trenurile 1981/8653 și 8656/1684, iar în extrasezon sunt asigurate legături în stația Medgidia. Pe relația Galați – Constanța și retur legătura directă în extrasezon va fi realizată cu trenurile 1732/8201 și 8204/1730.
Trenurile IR 1741 și IR 1742 (Bucureşti Nord – Satu Mare) vor avea în compunere grupă de vagoane pentru/de la Târgu Mureș cu atașare/detașare în Războieni. Trenurile IR 1653 și IR 1654 vor circula pe trase modificate astfel încât să preia traficul de călători în relația București Nord – Suceava și retur asigurând, în Buzău, legătură la/de la trenurile de Constanţa.
Trenurile IR 1861 și IR 1862 Iași – Constanța și retur vor circula pe distanța Iași – Buzău și retur ca ramuri la/de la trenurile IR 1668 şi IR 1667 (Iaşi – Bucureşti Nord şi retur).
Ca urmare a deciziei CFR SA de specializare a traficului pe magistrala feroviară 700, trenurile spre Aeroportul Henri Coandă vor circula pe ruta București Nord – Pajura – Mogoșoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta București Nord – Chitila – Mogoșoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute.
Pentru preluarea traficului de călători pe relația Galați – Buzău – București Nord s-a introdus un tren nou (IR 1570), cu plecare din stația Galați la ora 05:21.
Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2021-2022” se poate achiziționa la prețul de 19 lei din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară.