• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Stiri

Meta, mesaje utilizatorilor de Facebook și Instagram din România. Trebuie să plătească dacă vor să beneficieze de aplicaţiile companiei fără reclame. Abonamentul e mai scump decât Netflix sau Youtube premium

Facebook și Instagram fără reclame, dar cu bani.
Facebook și Instagram fără reclame, dar cu bani. [Sursa foto: PixaBay]
Meta a început să le ceară utilizatorilor din Uniunea Europeană să plătească dacă vor să beneficieze în continuare de aplicaţiile companiei fără reclame ţintite. Cât va costa abonamentul?

Meta a început să-i oblige pe utilizatori să recurgă la abonamente, pentru a scăpa de anunțurile aparent targetate. Utilizatorii care doresc să plătească nu vor vedea publicitate pe Facebook și Instagram, în timp ce cei care doresc să rămână la versiunea gratuită ar trebui să își dea acordul să fie vizați de reclame pe baza datelor lor personale. Mișcarea vine ca răspuns la o hotărâre judecătorească din iulie care a constatat că Facebook trebuie să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le accesa datele personale.

Acest lucru este exact ceea ce a făcut Apple cu iOS 14 și, dar în cazul acestora, foarte puțini utilizatori au acceptat.

”Noi credem într-un internet gratuit, susținut de reclame, și vom continua să oferim oamenilor acces gratuit la produsele și serviciile noastre personalizate, indiferent de venitul lor. Fie că oamenii aleg să utilizeze produsele noastre gratuit cu reclame sau să se aboneze pentru a nu mai vedea reclame, suntem angajați să păstrăm informațiile utilizatorilor private și securizate.

Pentru a respecta regulamentele europene în evoluție, introducem o nouă opțiune de abonament în UE, SEE și Elveția. În noiembrie, vom oferi utilizatorilor care folosesc Facebook sau Instagram și locuiesc în aceste regiuni opțiunea de a continua să utilizeze aceste servicii personalizate gratuit cu reclame sau de a se abona pentru a nu mai vedea reclame. În timpul abonamentului, informațiile lor nu vor fi folosite în scopuri publicitare”, 
precizează cei de la Meta.

Facebook și Instagram fără reclame, dar cu bani.
Facebook și Instagram fără reclame, dar cu bani.

Citește și: Anunț important pentru toți utilizatorii Facebook! Se lansează o versiune asemănătoare cu Instagram

Facebook și Instagram fără reclame: Cât va costa

Persoanele vor putea să se aboneze contra unei taxe pentru a utiliza cele două platforme, fără reclame. Costurile vor varia în funcție de locul de achiziție: 9,99 €/lună pe web sau 12,99 €/lună pe iOS și Android.

Indiferent de locul de achiziție, abonamentul se va aplica tuturor conturilor Facebook și Instagram conectate în Centrul de Conturi al utilizatorului. Așa cum se întâmplă în cazul multor abonamente online, prețurile pe iOS și Android țin cont de taxele percepute de Apple și Google conform politicilor lor de achiziții respective.

Facebook și Instagram fără reclame, dar cu bani.
Meta, mesaje utilizatorilor de Facebook și Instagram din România[Sursa foto: PixaBay]

Din martie 2024, abonamentul se va scumpi

Până la 1 martie 2024, abonamentul inițial va acoperi toate conturile conectate în Centrul de Conturi al utilizatorului.

Cu toate acestea, începând cu 1 martie 2024, se va aplica o taxă suplimentară de 6 €/lună pe web și 8 €/lună pe iOS și Android pentru fiecare cont suplimentar listat în Centrul de Conturi al utilizatorului, mai precizează Meta, într-un comunicat.

Trebuie amintit că Facebook se află deja într-un declin considerabil. La începutul acestui an, UE a pocnit Facebook cu o amendă record de 1,2 miliarde de euro pentru transferul datelor utilizatorilor din UE în SUA, încălcând regulile cheie de confidențialitate digitală. În același timp, Meta realizează aproape un sfert din veniturile sale în Europa, blocul reprezentând 7,2 miliarde de dolari din totalul de 32 de miliarde de dolari, în al doilea trimestru al acestui an.