Close sidebar
Actualitate

Meta se pregăteşte să impună utilizatorilor din UE o taxă lunară pentru Instagram. Cât va costa abonamentul?

Compania cu sediul în Silicon Valley are termen până la sfârşitul lunii noiembrie pentru a se conforma unei hotărâri a unui tribunal din Luxemburg din acest an [Sursa foto: Hepta]

Meta va percepe 17 dolari pentru Facebook şi Instagram împreună pentru utilizarea pe desktop.

Meta se pregăteşte să impună utilizatorilor din UE o taxă lunară de abonament de 14 dolari pentru a accesa Instagram pe telefoanele lor, cu excepţia cazului în care aceştia permit companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.

Măsura vine după discuţii cu autorităţile de reglementare din blocul comunitar. Modificările aduse de Meta ar putea avea loc în următoarele săptămâni.

Compania cu sediul în Silicon Valley are termen până la sfârşitul lunii noiembrie pentru a se conforma unei hotărâri a unui tribunal din Luxemburg din acest an, care a constatat că Facebook „nu poate justifica” utilizarea datelor personale pentru a direcţiona consumatorii cu reclame

dacă nu obţine consimţământul acestora.

Citește și: Care este cea mai mincinoasă zodie. Ce nativi urăsc totuși minciuna și nu s-ar abate nici în ruptul capului de la calea cea dreapta

Ce este Meta şi ce semnificaţie are. Cum îi va afecta schimbarea numelui pe utilizatorii Facebook
Ce este Meta şi ce semnificaţie are. Cum îi va afecta schimbarea numelui pe utilizatorii Facebook

Potrivit unor informaţii dezvăluite marţi de Wall Street Journal (WSJ), Meta lucrează la mai multe formule.

Abonaţii ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook de pe computer şi 13 euro pentru aplicaţiile mobile de pe smartphone-uri.

Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.

Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcţionare a publicităţii ar păstra accesul la platforme, contra cost.

Meta şi Google şi-au construit imperiul- şi, în mare măsură, structura economică a internetului- pe acest model: direcţionarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată şi bine pusă la punct, datorită datelor personale pe care le colectează.

Însă Uniunea Europeană (UE) luptă de mai mulţi ani împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimţământul acestora, mai întâi prin Regulamentul european privind protecţia datelor (EDPR) din 2016, apoi prin Regulamentul privind pieţele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară.

Platformele digitale în cauză au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma acestor noi obligaţii.

Meta a prezentat această propunere autorităţilor europene de reglementare în septembrie, potrivit aceleiaşi surse confidenţiale.

Bruxelles-ul nu a răspuns în mod oficial.

"Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanţate prin publicitate personalizată", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.

Citește și: Bărbatul care a găzduit-o pe DJ Lalla a detaliat comportamentul tinerei în dimineața fatidică. Elementul care ar putea răsturna ipotezele actuale

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg[Sursa foto: Instgram Mark Zuckerberg]

"Cu toate acestea, continuăm să explorăm opţiunile pentru a ne conforma cerinţelor de reglementare în evoluţie. Nu avem nimic altceva de împărtăşit în acest moment", a adăugat el.

Oferirea de abonamente plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie, care promisese că Facebook va fi "întotdeauna" gratuit.

Însă acest model de afaceri este acum foarte răspândit, de la X (fostul Twitter) la platformele de streaming precum Netflix, care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate şi mai scumpe sau plătite fără publicitate şi cu beneficii suplimentare.

În iulie anul trecut, Curtea de Justiţie a UE a emis o hotărâre prin care a confirmat că Meta nu are dreptul de a partaja informaţii personale despre utilizatorii săi între platformele sale.

Utilizatorii "trebuie să fie liberi să refuze în mod individual(...) să îşi dea consimţământul pentru anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru executarea contractului, fără a fi obligaţi să se abţină complet de la utilizarea serviciului", a decis Curtea la 4 iulie.