În ultima perioadă, foarte multe persoane au primit mesaje pe telefon sau email-uri ca fiind din partea Poştei Române prin care li se comunică că: „ Adresa de livrare a coletului dvs. este greşită, vă rugăm să actualizaţi adresa în 24 de ore sau va fi returnată.”
Aceste mesaje fac trimitere către o adresă clonată în care apare numele şi sigla Poştei. Apoi, li se indică să își introducă datele bancare sau personale sau să plătească sume mai mici sau mai mari, sub diverse pretexte. Acesta este și motivul pentru care Poliția Română a emis, de curând, o alertă cu privire la această escrocherie, prin care le atrage atenția românilor.
„Nu mi se poate întâmpla asta! Am auzit de atât de multe ori aceste cuvinte. Vă spunem noi: Se întâmpla! Mesajele înșelătoare, prin care se încearcă să vi se fure banii, identitatea, date personale sensibile, apar frecvent.
Reprezentanții Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii au declarat pentru G4media.ro că, de obicei, site-urile clonate sunt făcute în străinătate, în țări cu care România nu are acorduri de cooperare judiciară internaţională.
„ Poşta Română nu cere bani de pe card, detalii, etc. şi nu dă link-uri de acest gen. Noi avem singurul link oficial site-ul Poştei Române https://www.posta-romana.ro/, în rest nu avem altceva”, a transmis Cosmin Petre, expert în securitate cibernetică al Poştei Române.