• Aiud 95.2
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Stiri mondene

Raluka și Ana Baniciu, prinse în bombardamentele din Tel Aviv, unde este război. Cele două artiste sunt foarte speriate de ceea ce se întâmplă: "Nu se vede absolut nimic că arde"

Raluka și Ana Baniciu, prinse în bombardamentele din Tel Aviv, unde este război
Raluka și Ana Baniciu,
Raluka și Ana Baniciu s-au trezit în mijlocul războiului din Israel. Dezvăluirile incredibile despre bombardament!

În dimineața zilei de sâmbătă, peste mai multe zone din Israel s-a abătut o ploaie de rachete din partea grupării Hamas. La ora 06:30 au început atacurile, iar sirenele au început să sune. Dacă zilele trecute se bucurau de concertul lui Bruno Mars, pe care americanul l-a susținut în Tel Aviv, sâmbătă, 7 octombrie, ulterior cântăreațele s-au văzut într-o situație complicată. Ana Baniciu le-a povestit fanilor săi, pe rețelele sociale, că este foarte speriată și pe stradă nu mai este niciun om.

Totodată, artista a povestit că a mers la magazin să cumpere mâncare, moment în care s-a auzit o altă sirenă și a fost nevoită să intre în buncărul unui magazin.

Ne-am trezit cu o sirenă pe strada noastră. Sirenă care ne anunța că trebuie să mergem rapid în buncăre. Nu am apucat să ajungem în buncăre, până când am auzit explozia propriu-zisă, în zona noastră. Doar că Israelul și Tel Avivul, în special, sunt cam cei mai tari pe parte de a se apăra, mai ales aerian.

Nu știm dacă racheta, bomba sau ce a fost ea a avut explozie în cer sau pe pământ. Aici nu se vede absolut nimic că arde, fum sau ceva. Am aflat că nu e o chestie comună ce s-a întâmplat azi. Este pustiu pe stradă. Am încercat să ieșim să luăm ceva de mâncare și am auzit altă sirenă. Am intrat într-un buncăr al unui bloc, care era cel mai apropiat bloc. Ne-au deschis niște oameni.
Avem bilet de avion, de întoarcere, luni. Dar nu știm dacă aeroporturile s-au închis. (…) Înțeleg că au reușit să intre mulți civili din Gaza în Israel și au început să împuște pe stradă, în partea de Sud. Deci e chiar război, în adevăratul sens al cuvântului”
, a povestit Ana Baniciu.

Sună din nou sirena... exact când spuneam că ultima bombă a fost dată la 10 jumate a sunat din nou sirena şi am coborât din buncăr şi din buncăr am numărat vreo şapte sau opt bubuituri, explozii.

Este cel mai îngrozitor sentiment pe care îl poţi avea”, relata și Raluka de la fața locului.

Raluka și Ana Baniciu, prinse în bombardamentele din Tel Aviv, unde este război
Raluka și Ana Baniciu

Alte sute de români aflați în Israel așteaptă ajutor

Ministerul Afacerilor Externe informează că, în urma demersurilor efectuate de Celula de Criză, 346 de cetăţeni români şi străini au fost repatriaţi din Israel, în noaptea de sâmbătă spre duminică, cu două curse operate de compania TAROM- 189 prima cursă, respectiv 157 cu al doilea zbor-, măsură luată în contextul deteriorării situaţiei de securitate din Statul Israel şi Fâşia Gaza, relatează Agerpres.

MAE informează că o echipă consulară mobilă din cadrul Ambasadei României la Tel Aviv şi a Oficiului de Reprezentare al României la Ramallah s-a deplasat la Aeroportul Ben Gurion pentru a acorda asistenţă consulară cetăţenilor români aflaţi pe aeroport.

Citește și: "Mi-e şi frică să mă urc acum în avion". Momente de panică pentru Ruby! Artista este prinsă în Israel, în plin război

Alte aeronave cu români urmează să ajungă în ţară

Peste 200.000 de români sunt stabiliţi în Israel. Alte aeronave ar mai urma să ajungă în România. Ministerul Afacerilor Externe a emis o alertă de călătorie pentru românii aflaţi în Israel. Autorităţile îi sfătuiesc să se adăpostească în clădiri şi atunci când situaţia o să permită, să părăsească ţara.

Stare de război în Israel, după atacul Grupării Hamas
Stare de război în Israel, după atacul Grupării Hamas[Sursa foto: Edi Israel/Flash90 via Times of Israel]

Citește și: Ana Baniciu, detalii neștiute din copilăria sa! Prin ce episod nefericit a trecut artista?!: „Am făcut un hematom lângă creier. Ai mei au fost distruși”

" Totodată, reprezentanţii Celulei de Criză a MAE s-au coordonat cu autorităţile israeliene şi cu Patriarhia Română pentru gestionarea grupurilor de cetăţeni români şi de pelerini români aflaţi pe Aeroportul Ben Gurion, în vederea asigurării cazării acestora, până la identificarea unor soluţii de repatriere. MAE foloseşte acest prilej pentru a adresa mulţumiri autorităţilor israeliene pentru sprijinul oferit în vederea repatrierii în siguranţă a cetăţenilor români",  se precizează într-un comunicat de presă al ministerului transmis duminică.