• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Stiri

Facebook a blocat accesul la ştiri pe platforma din Australia

Google a blocat accesul la ştiri pe platformă în Australia
Google a blocat accesul la ştiri pe platformă în Australia
Facebook a blocat accesul la știri pe platforma din Australia ca răspuns al unui proiect de lege.

Compania Facebook a blocat joi toate paginile de Facebook din Australia care conțineau știri, dar și câteva pagini ale Guvernului. Această măsură este un răspuns al unui proiect de lege prin care se anunță că giganţii tehnologici trebuie să plătească pentru conţinutul informativ.

Guvernul australian a criticat această acțiune și spune că demonstrează o „imensa putere de piaţă a acestor giganţi digitali”. Aproximativ 17 milioane de australieni folosesc lunar reţeaua de socializare, iar Josh Frydenberg declară că blocarea accesului la informații are un impact uriaș asupra comunității.

El a spus că guvernul este hotărât să adopte legea. „Cred că acţiunile lor (Facebook, n.r.) de azi sunt inutile şi greşite”, a spus Frydenberg.

Pe de altă parte, Google și Facebook s-au opus acestei legi pentru că nu reflectă modul de funcționare a internetului și sancționează platformele lor. Spre deosebire de Facebook, Google a semnat recent acorduri de plată cu trei entităţi media majore din Australia.

Când se accesează o postare, utilizatorii văd diferite tipuri de erori- unii cu note de bază, alții cu explicatori, informează Social Media Today

Google a blocat accesul la ştiri pe platformă în Australia
Google a blocat accesul la ştiri pe platformă în Australia[Sursa foto: Social Media Today]

Legea caută „să sancţioneze Facebook pentru conţinut pe care nu l-a luat sau nu l-a cerut”, a spus managerul regional William Easton.

Facebook a adăugat că a ajutat publisherii australieni să câştige circa 407 milioane de dolari australieni anul trecut prin referinţe, dar pentru sine, „câştigul platformei din ştiri este minim”.