- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Elevii, supuși unei noi provocări! Pot învăța pentru Evaluarea Națională de pe TikTok, Youtube, Instagram sau Facebook
Elevii vor fi supuși unei noi provocări! Prin intermediul video-uri educaționale care conțin cele mai importante concepte, elevii de clasa a VIII-a pot învăța, mai nou, pentru Evaluarea Națională de pe rețelele sociale. După atâtea luni de școală online, tinerii urmează să dea Evaluarea Națională după programa înnoită și cu subiecte după modelul testelor PISA. Din primele informații, modelul PISA urmărește mai multe obiective. Creație, reproducere, aplicare, identificare, analiză și evaluare.
„ Majoritatea subiectelor pânã acum au fost la primele douã niveluri, adicã un copil trebuia sã recunoascã o anumitã informație și să bifeze pe un test grilă ce reprezintă informația respectivă sau să reproducă un comentariu, o teoremă, o formulă, eventual cu aplicare. Foarte puține dintre subiecte, mai mult la Bac decât la Evaluarea Națională, se referă la aceste niveluri superioare, cum ar fi evaluarea si creația.
De asemenea, Asociația pentru Educație Digitală Bigger Picture vine în ajutorul elevilor, după ce au văzut că aceste schimbări au indus o stare de neliniște în rândul profesorilor, dar și al elevilor și părinților.
Mai exact, membrii asociației au venit cu un nou concept în România intitulat „A fost odatã”, unde au pregătit 12 video-uri educaționale din materia de Limba și Literatura Română„Rezumatul”, „Idei principale și idei secundare”, „Cuvântul”, „Tipare textuale I (descriptiv, narativ)”, „Tipare textuale II (dialogal, explicativ, argumentativ)”, „Textul nonliterar”, „Jurnalul”, „scrisoarea”,”emailul”, „Textul dramatic”, „Personajul și modalități de caracterizare”, „Textul liric”, „Cum compari două texte”, „Forma corectã a cuvintelor”.
„Vrem ca elevii să învețe de plăcere, să ne urmăreascã pentru că văd potențialul acestor mijloace de educație alternativă. E o mare responsabilitate, mai ales că am schimbat modul tradițional în care se prezintă aceste concepte, dar cineva trebuia să înceapă. Mă bucur că suntem noi cei pe care elevii se pot baza anul acesta”, spune Andra Cărbunaru.
Majoritatea elevilor au fost fericiți când au auzit despre desfășurarea acestui proiect. „Foarte tare! Nu știam că putem învăța așa. Nu am văzut nicăieri, dar de-acum voi intra. Așa, când mă plictisesc în timp ce învăț din caiet, nu voi mai fi tentat să intru pe TikTok, pentru că deja voi fi pe Tiktok”, a spus un elev.
Părinții elevilor, revoltați de mutarea educației pe internet
Pe de altă parte, părinții copiilor au susținut că sunt nemulțumiți de această schimbare. Mai mult, își manifestă îngrijorarea față de mediul online. „ Copiii să facă pregătire în format fizic. Să lase prostiile care le spală creierele în fiecare zi. Când chem bãiatul la masã, numai cu telefonul în mânã. Când iese afarã, stă pe telefon. O să-i arunc telefonul în curând, dacă o ține tot așa. Ce sunt lecțiile astea video? Să facă ceva util și să îi învețe la clasă”, spune un pãrinte revoltat.