- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Buletinele românilor ar putea fi schimbate conform unui proiect de lege propus de Ministerul Afacerilor Interne.
Citeste si: Ce acte sunt necesare pentru buletinul de la 14 ani
Proiectul de lege propus de MAI presupune luarea de amprente tuturor românilor
Proiectul de lege propus de MAI vine cu mai multe schimbări, iar una dintre ele care este și cea mai importantă, presupune luarea de amprente tuturor românilor.
Citeste si: Se schimbă buletinele românilor. E obligatoriu pentru toți acum să-și dea amprentele
„Cartea electronică de identitate se eliberează fără înscrierea imaginii impresiunilor papilare atunci când prelevarea acestora este fizic imposibil de a fi realizată”, se arată în proiectul MAI.
Pe cartea de identitate nu se va mai trece locul nașterii, pentru a exista mai mult loc pentru impresiunile papilare. Românii ar fi putut beneficia încă din 2021 de buletinele de tip electronic care conține imaginea feţei şi, eventual, amprentele a două degete, precum şi o semnătură digitală.
În plus, vor fi modificate și termenele de valabilitate ale documentelor.
- buletinul pentru persoanele cu vârsta între 14-18 ani va avea o valabilitate de 5 ani, față de 4 cum este în prezent
- buletinul pentru persoanele cu vârsta între 18-25 ani va avea o valabilitate de 10 ani, față de 7 cum e în prezent
- buletinele cu valabilitate nelimitată vor fi posibile de la 70 de ani, nu de la 55 cum este în prezent
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea buletinului?!
Dacă ți-ai schimbat numele din buletin sau adresa la care locuiai, trebuie să știi că acestea sunt actele necesare pentru a putea să intri în posesia unei noi cărți de identitate.
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate;
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
- certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original şi copie;
- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie; extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii;
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
„În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă”, se arată pe MINISTERUL AFACERILOR INTERNE