- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Speak, dezvăluiri uluitoare despre cariera lui Nosfe: „Din ce știu eu, Nosfe era într-o situație de genul”
Dispariția lui Nosfe a lăsat un gol adânc în industria muzicală din România și toți artiștii sunt în doliu. Imediat după aflarea veștii, rețelele de socializare au fost năpădite de mesaje de condoleanțe pentru familia îndurerată a artistului.
Speak a fost unul dintre artiștii care și-a descris durerea în mediul online, însă a vorbit și despre un subiect sensibil destul de întâlnit în industria din România.
Citeste si: Cine era Nosfe? Rapperul de la Șatra Benz a murit la doar 37 de ani
Speak, mesaj dur în online despre industrie: „Haideți să vă explice fratele cum stă treaba cu aceste case de discuri mari, care sclavagesc artiștii”
Sincer, așa cum îl știm, Speak a expus o problemă mare din industrie, prin care, cel mai probabil, trecea și Nofe. Mai exact, acesta nu primea mare parte din sumele de bani care i s-ar fi cuvenit în mod normal.
„Haideți să vă explice fratele cum stă treaba cu aceste case de discuri mari, care sclavagesc artiștii, songwriterii, producătorii.
Ca să te lege în continuare și să resemnezi contract cu ei, fac o recalculare și îți mai dau pe la nas cu 2-3 mii de euro, tot sub formă de avans, povestea repetându-se.
Un autor, dintr-o singură piesă de succes în România, în maxim un an, drepturile lui generează peste 5 mii de euro. Scopul lor este să semneze mulți oameni, nefiind interesați de calitățile lor, ci cu intenția de a-i bloca să nu lucreze cu alții și de a-i avea sub control. Majoritatea producătorilor, songwiterilor și artiștilor nu fac bani, ci sunt sub papucul caselor de discuri care îi controlează cum vor ei. Mulți dintre ei au familii și doar asta știu să facă.
Să-mi scrie mie un artist semnat când a primit vreodată bani din redevente de pe YouTube sau când a avut vreo raportare validă a sumelor încasate de casele de discuri. Casele de discuri au firme tampon prin care se plimbă banii, iar la autori ajung, de cele mai multe ori, cu minus. Toate lucrurile astea le zic din proprie experiență, că acum îmi gestionez singur încasările și văd cât am fost furat. Cei mai mulți dintre noi nu au privilegiul de a fi pe picioarele lor și sunt forțați de circumstanțe să semneze cu casele mari de discuri”, a scris Speak pe pagina sa de Instagram.
Cu toate că Nosfe a produs foarte multă muzică atât pentru el cât și pentru alți artiști, se pare că nu ducea deloc o viață roz.
”Din ce știu eu, Nosfe era într-o situație de genul. Nu mă înșel, poate nu cunosc contractul în detaliu, dar în mare parte cam așa funcționează lucrurile. Eu îmi doresc din suflet, ca la un moment dat, ăștia care trag sforile, cu ștate vechi în industrie, să fie prinși și trași la răspundere. În nicio țară din lumea asta nu este posibil ca un artist care strânge mii de oameni la concerte, care vinde bilete, care are zeci de milioane de views să aibă probleme cu banii. Nicăieri în lumea asta. Eh, la noi se poate. Majoritatea producătorilor, songwriterilor, băieții și fetele alea care scriu hit-urile pe care voi le ascultați cam au probleme cu banii. Păi cum facem? Că patronii au mașini și case de sute de mii. Undeva nu-mi dă la calcul”, a mai adăugat artistul.