- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Începând cu data de 1 ianuarie 2023, proprietarii care își închiriază locuințele sunt obligați prin O.G. nr.16/2002 să înregistreze contractele pe care le încheie între părți, precum și modificările survenite ulterior, la organul fiscal competent. Înregistrarea la ANAF este obligatorie în termen de 30 de zile de la încheierea contractelor, excepție făcând numai cei ce obțin venituri din arendă sau din camerele pentru turiști. Iată cum trebuie să fie completată cererea de înregistare a contractelor de locațiune .
ANAF a postat un videoclip în care îți arată cum să înregistrezi contractele de locațiune în 2023
Noile modificări vizează contractele încheiate de la 1 ianuarie și contractelor care se aflau în derulare la acel moment, însă pentru acestea din urmă, termenul este de 90 de zile. Astfel, Agenția Națională de Administrare Fiscală(ANAF) a piblicat ordinul 2.031/ 2002 prin care au fost modificate formularul 168 și instrucțiunile sale de completare. Acum, ANAF vine în ajutorul proprietarilor cu un videoclip care a fost postat pe contul de YouTube, în cadrul căruia se arată pașii care trebuie să fie făcuți pentru înregistrarea contractului de închiriere.
În continuare, persoanele care nu se descurcă să completeze cererea de înregistrare a contractelor de locațiune online, există posibilitatea de a merge la un sediu ANAF pentru a completa.Citește și: Cerere de înmatriculare auto: Cum trebuie completată?
În ceea ce privește bucunurile deținute în comun, fiecare proprietar are obligația înregistrării contractului de închiriere. Atât cererea de înregistrare, cât și copia contractului de închiriere trebuie să fie depusă de proprietari la registratura organului fiscal.
prin poștă sau prin mijloacele elctronice de trasmitere la distanță (Spațiul Privat Virtual). În cazul în care, anumite persoane figurează în evidențe cu venituri provenite din chirii și nu și-au înregistrat contractele, acestea vor fi notificate de oragnul fiscal.Ca urmare a obligației instituită de O.G. nr. 16/2022, prin Ordinul 2031/2022 au fost completate prevederile Ordinului nr. 114/2019 în sensul că:
a) se completează procedura de înregistrare a contractelor cu noile prevederi legale;
b) se completează formularul "Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune" cu informații privind cuantumul chiriei lunare;
c) se aprobă formularul "Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere.