Proba practică a examenului auto ar putea fi susţinută şi cu examinatori autorizaţi, nu doar cu ofiţeri şi agenţi de poliţie, prevede un proiect de lege iniţiat de UDMR. DRPCIV nu poate efectua examenele în ritmul necesar din cauza lipsei de personal, afirmă deputatul Benedek Zakariás.
„ Prezentul proiect de lege a fost necesar deoarece Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) nu poate efectua examenele în ritmul necesar din cauza lipsei de personal, iar, astfel, candidații trebuie să aștepte luni de zile pentru a obține o programare la proba practică, necesară pentru obținerea permisului de conducere. Inițiativa noastră are ca scop transparentizarea actualului sistem de reglementare și facilitarea procedurilor administrative pentru obținerea permisului de conducere ”, a transmis inițiatorul proiectului, Benedek Zakariás, vicelider al grupului parlamentar UDMR din Camera Deputaților.
De asemenea, pentru a obţine o autorizaţie de examinator, persoana respectivă trebuie să deţină permis de conducere pentru categoria B de cel puţin trei ani, să nu fi avut permisul de conducere anulat sau suspendată exercitarea dreptului de conducere a autovehiculelor în ultimii trei ani. O altă condiţie este să nu desfăşoare activităţi în cadrul unei şcoli de conducători auto şi trebuie să urmeze cursul de formare iniţială.
„Pentru a obţine autorizaţie de examinator pentru categoriile C sau D, pe lângă condiţiile de mai sus, persoana trebuie să aibă cel puţin 5 ani experienţă în categoria de vehicule pentru care solicită atestarea sau să promoveze testul de evaluare teoretică şi practică.
Potrivit UDMR, propunerea legislativă include şi o serie de prevederi benefice în ceea ce priveşte procedurile administrative pentru obţinerea permisului de conducere: nu ar fi obligatorie efectuarea ambelor probe în aceeaşi localitate, în sensul în care candidaţii, în funcţie de reşedinţa lor, de localitatea unde sunt angajaţi sau studiază, îşi vor putea alege un centru de examinare diferit pentru susţinerea probei. Totodată, la proba practică, instructorul ar fi obligat să fie prezent în autovehicul, să asiste candidatul pentru a supraveghea desfăşurarea examenului.
Citeste si: Codul Rutier 2022. Când trebuie puse cauciucurile de iarnă în acest an?
Dacă iniţiativa legislativă elaborată de UDMR va fi adoptată în Parlament, aceasta va intra în vigoare începând cu anul 2024.