- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Se schimbă vârsta pentru obținerea permisului de conducere. Ce categorii sunt vizate de noua modificare
A fost introdusă o nouă modificare în ceea ce privește vârsta la care poate fi obținut permisul de conducere. Măsura vine ca o rezolvare pentru lipsa de șoferi profesioniști în țară. Proiectul a trecut de votul Parlamentului, ceea ce înseamnă că legea a fost adoptată. O astfel de lege există în mai multe state precum Austria, Germania, Danemarca, Marea Britanie și Franţa. Dacă până acum legea spunea clar că un șofer poate să conducă de la 21 de ani pentru categoriile C și CE, românii pot să obțină permisul de la 18 ani, potrivit noii legi.
„Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România. Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, a declarat Alina Gorghiu, preşedintele interimar al Senatului, după ce s-a adoptat legea.
Citește și: Noi modificări în Codul Rutier. Sunt vizați cei care împrumută maşina
Autoritățile doresc o creștere a numărului de șoferi profesioniști: ” România traversează de mulţi ani o criză a conducătorilor auto profesionişti.
Autoritățile au explicat faptul că efectele pandemiei de COVID-19, dar și al războiului din Ucraina se resimt asupra transporturilor din România, motiv pentru care autoritățile speră la o creștere a numărului de șoferi profesioniști. De asemenea, legea veche menționa că era nevoie și de experiență în șoferie pentru candidați.
„Industria Transporturilor Rutiere din România traversează de mulţi ani o criză a conducătorilor auto profesionişti. Aceasta s-a acutizat şi pe fondul instabilităţii provocate de pandemia COVID, războiul din Ucraina, dar şi de începerea aplicării Pachetului de Mobilitate 1. România se află printre ţările cele mai afectate, deficitul estimat de şoferi profesionişti fiind de aproximativ 71.000 de posturi” , a mai declarat Alina Gorghiu.