- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Noi schimbări în educație! Fără note la sport, muzică și desen. Cum vor fi notați elevii la aceste discipline
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că începând din noul an școlar elevii nu vor mai fi notați la orele de Educație Fizică, Educație Muzicală și Educație Plastică. În schimb, aceștia vor fi evaluați cu calificative pentru a diminua presiunea notelor. Decizia luată de ministrul Educației vine după o analiză făcută a mediilor din școli, acesta menționând că există foarte multe unități de învățământ în care nu există nici măcar o medie diferită de 10.
„Sunt foarte multe școli în care nu există nici măcar o medie diferită de 10.00 la aceste discipline (37 școli din eșantionul de 220 școli). Practic, situația reală ne arată că mediile sunt distribuite pe 4 paliere, 10.00, 9.50, 9.00 și mai puțin de 9.00”, afirmă Ministrul Educației.
Conform spuselor sale, acest sistem de evaluare îi va ajuta pe elevi să nu se mai axeze pe notele obținute, ci pe participarea activă la ore.
„Ne exprimăm convingerea că acest sistem de evaluare, care ia în considerare realitățile din sistemul de învățământ românesc, va încuraja participarea elevilor la aceste discipline, fără a simți presiunea notei. În plus, precizăm că numărul de ore alocat săptămânal acestor discipline nu va fi diminuat, existând posibilitatea de creștere prin noile planuri cadru care vor fi aplicate începând cu septembrie 2023”, a mai transmis Sorin Cîmpeanu.
Elevii nu vor mai primi note la sport, muzică și desen
Pe de altă parte, argumentele invocate, potrivit comunicatului profesorilor de sport, de către reprezentanții ministerului pentru a insista pentru evaluarea pe bază de calificative, în locul notelor, contrastează cu măsurile luate în privința burselor și a folosirii mediilor generale.
„Reprezentanții ministerului au acuzat notele foarte mari la disciplinele din aria curriculara Arte și Educație fizică și sport, note care cresc mediile generale elevilor de gimnaziu.
Urmarea? Un număr mai mare de burse școlare de merit acordate elevilor. (…) Prin urmare, acordarea notelor mari cu scopul încurajării și stimulării practicării exercițiilor fizice, s-a întors acum ca un bomerang asupra profesorilor și generațiilor noi de elevi. Cu alte cuvinte, reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare, sumele cheltuite pentru acestea sunt peste așteptările lor și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “raspunzatoarea” de creșterea mediilor generale, acestea nemailuandu-se în calcul.”
Sorin Cîmpeanu a explicat, între altele, mecanismul de acordare a burselor în funcție de “raportarea la realitate”.
„Poți să dirijezi 90% din buget sau 80% pe partea socială și restul pe performanța școlară, dacă ești o școală care ai mulți elevi în dificultate. Dacă ești o școală în centrul Brașovului și nu se cere, poți să dirijezi 80% spre performanță. Te raportezi la realitate, la numărul de elevi care au nevoie. Cumva se prioritizează: întâi să acoperi bursele sociale și restul – performanței. Iar la performanță, poți să cobori până la 10 până la 9.50, până la 9.20, până la 8.70. Poți să cobori, e decizia ta. Ai libertatea să-ți faci politica de burse.”.