Asta înseamnă că trendurile din orice domeniu sunt dictate de ei. În același timp, cei din generația Z, prin comparație cu milenialii (cei născuți între 1981 și 1996) și adulții din generația X (1965-1980), sunt mai preocupați de concepte precum sustenabilitate, ecologie, reciclare, viață sănătoasă, pentru că s-au născut în perioada în care încălzirea globală a devenit o amenințare reală, pe care o simțim cu toții, iar ei își doresc o lume mai
Așa cum spuneam, piața de consum se bazează pe generația Z, astfel că în fiecare sezon, trendurile sunt stabilite în funcție de ceea ce-și doresc aceștia să îmbrace, să mănânce și să folosească pentru divertisment și pentru a-și face viața mai interesantă sau mai simplă. Având în vedere că printre preocupările generației Z se numără tehnologia, dar în același timp și viața sănătoasă, și natura, au apărut noi produse care să satisfacă aceste cerințe.
Acești tineri sunt mult mai preocupați de a fi în pas cu moda decât generațiile anterioare.
Anul acesta, generația Z a reînviat o mulțime de tendințe din trecut, stiluri care au fost populare în anii 1990 și 2000. Astfel, blugii cu talie joasă, fustele maxi, gențile de tip baghetă și cizmele Ugg sunt doar câteva dintre tendințele care au renăscut în 2023, potrivit Business Insider.
Chiar dacă readuce în atenție elemente din trecut, moda acestei veri este foarte actuală și cool, pentru că este plină de culoare. Se poartă nuanțele neon, cele metalizate și culorile pastelate. Continuă să fie în mare vogă piesele supradimensionate. Spre exemplu, blugii cu talie joasă pe care îi aminteam mai sus se pot completa cu un top scurt, dar larg, iar ca încălțăminte- tenișii cu talpă groasă.
Rochiile și fustele sunt cele mai confortabile elemente pentru femei în perioada verii. Generația Z va purta unele sport, lejere, din materiale confortabile. Colanții sunt, de asemenea, o piesă importantă din garderoba unui tânăr- fată sau băiat. Pentru bărbați, vara aceasta sunt la modă pantalonii scurți din denim și seturile sport din două piese.
Cei care fac parte din generația Z sunt consumatori avizi de tehnologie și fani ai lumii digitale, așa că sunt preocupați mereu să-și achiziționeze ultimele device-uri din sfera lor de interes. Sunt, în același timp, foarte obișnuiți să interacționeze și chiar dacă s-au obișnuit să o facă cu preponderență în mediul virtual, pandemia le-a schimbat perspectivele și acum preferă să o facă direct. Prin urmare, se întâlnesc mai des cu prietenii, ies în oraș aproape seară de seară, merg la concerte și festivaluri și, având în vedere interesul lor pentru un stil de viață sănătos, fac multă mișcare. Ei sunt cei care merg la școală sau la serviciu cu bicicleta, trotineta sau chiar rolele.