- Aiud 95.2
- Alba-Iulia 99.7
- Bacău 88.8
- Bârlad 104.9
- Bistrița 97.3
- Botoșani 91.1
- Brașov 91.9
- București 88.0
- Buzău 96.7
- Câmpeni 96.2
- Câmpina 88.6
- Cluj-Napoca 101.5
- Constanța 96.9
- Craiova 92.0
- Focșani 95.3
- Piatra Neamț 102.3
- Ploiești 88.3
- Râșnov 104.5
- Sibiu 88.4
- Sinaia 103.6
- Tg. Mureș 106.4
- Timișoara 93.9
- Tulcea 91.4
Veste uriașă pentru turiști! Cum arată Transapuseana, "noul Transfăgărășan" care leagă Transilvania de Banat
Luna septembrie vine cu vești bune pentru turiștii care abia așteaptă să se bucure de peisajele frumoase de toamnă într-un mod inedit. Transapuseana, cunoscută drept „noul Transfăgărășan" și considerată „cel mai scump drum județean din România", este gata și poate fi parcursă cu mașina tot timpul anului. Investiția a fost imensă, însă acum turiștii au ocazia să admire un spectaculos drum montan, ce leagă Transilvania de Banat. Iată cum arată acum Transapuseana, după ce a fost modernizată.
Citește și: Cum se înțelege Medana cu fostul soț după atâția ani de la despărțire: „El a rămas încă important”
Turiștii pot parcurge de luna aceasta Transapuseana
Drumul judeţean 107I din judeţul Alba, cunoscut sub denumirea Transapuseana, a fost modernizat complet, iar acum poate fi parcurs cu mașina. Acesta a fost construit în perioada interbelică, mai exact în anii '30 ai secolului trecut, fiind conceput ca o legătură între Transilvania și Banat, peste Munții Apuseni.
Lucrările au început în urmă cu 5 ani și au fost realizate cu mare dificultate din cauza reliefului din zonă. Potrivit ziare.com, acestea au inclus modernizare infrastructură rutieră, colectare și evacuare ape pluviale, consolidare/reabilitare/înlocuire poduri.
Drumul începe la Aiud, în județul Alba, străbate Munții Trascăului și Metaliferi, traversează comunele Râmeţ, Ponor, Mogoş şi Bucium și se termină în drumul național DN74.Modernizarea „noului Transfăgărășan" a atras numeroși investitori în zonă, astfel că prețurile terenurilor au crescut și încep să se construiască pensiuni și cabane turistice. Transapuseana ajunge la peste 1.000 de metri altitudine, iar vestea bună este că aceasta poate fi deschisă tot timpul anului.
Autoritățile și-au făcut deja calculele și au ajuns la concluzia că pot suporta costurile de întreținere pe perioada iernii.Cum arată acum Transapuseana?
Transapuseana le permite turiștilor să admire o zonă montană pitorească, cu peisaje impresionante și biodiversitate. Aceasta traversează și o zonă în care încă mai există construcții arhaice din lemn și paie.
„La turismul montan avem competiție mare. La litoral, nu mai vorbim. Nu ne putem compara nici cu italienii, nici cu croații, nici cu grecii și nici măcar cu bulgarii. În privința turismului montan, în Europa, avem: Austria, Elveția, Franța, Italia, Slovenia, Cehia, Polonia. Nu suntem singurii cu stațiuni de munte, dar am putea să ne promovăm, chiar dacă e o concurență destul de mare. Deci, la turismul montan suntem mai competitivi. Au început să fie investiții în stațiunile montane în ultimii 10-15 ani. Mulți au luat hoteluri în închiriere, le-au luat în administrare. Alții au cumpărat proprietăți”, spune Traian Bădulescu, consultant în turism, potrivit ziare.com.
Cei care aleg să viziteze zonele montane din țara noastră pot practica diverse sporturi de iarnă, pot parcurge trasee montane, pot admira satele, însă au ocazia să meargă și în stațiuni balneare, unde sunt tratate diverse afecțiuni.