Anul acesta, IndieRO vine cu experți din industria muzicală, de la directori de programe la specialiști în digital marketing și fondatori ai unor agenții importante din sfera muzicală.
Muzica este o marfă ca oricare alta, iar vânzarea ei are în spate o serie de secrete pe care doar furând meserie le poți învăța. Oamenii fac bani din muzică dintotdeauna, însă metodele prin care aceasta se vinde s-au schimbat de-a lungul timpului, odată cu avântul tehnologiei.
Dacă înainte oamenii care vindeau muzică erau negustori, acum titulatura lor s-a schimbat, sunt specialiști în digital marketing, specialiști în vânzări, project manageri, specialiști în relații publice ori specialiști în social media sau, de ce nu, directori de programe.
Aceast bun numit „muzică” evoluează zilnic, iar metodele prin care se vinde odată cu el. Doar în 2020, Youtube a plătit pentru muzica încărcată pe platformă peste 4 miliarde de dolari, cu un miliard mai mult decât în 2019. În 2021, peste 72.000 de artiști au câștigat mai mult de 15.000$/an din muzica încărcată pe Spotify.
Cifrele acestea cresc de la an la an, iar anii de pandemie au arătat că muzica înregistrată poate deveni o sursă de venit din ce în ce mai importantă pentru un muzician, cu condiția să știe cum să își promoveze și să își vândă muzica
Workshopurile IndieRO on Tour sunt făcute pentru a explica, pe înțeles, cum funcționează online-ul, care sunt capcanele în care poți să cazi și ce anume trebuie să faci pentru ca sumele pe care le câștigi din muzica digitală să crească repede.
Workshopurile vor fi susținute de experți din domeniu, între care Dan Fințescu, director de programe la Kiss FM, Vlad Mercori, fondator StakeBorg, Carina Sava, cu experiență importantă în Artist Management, cu un master la Berklee College of Music, va vorbi despre Brand partnerships.